رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فارس گفت: استان فارس با دارا بودن ۱۴ هزار و ۵۰۰ موقوفه رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: استان فارس در زمینه تعداد رقبه (هر واحد موقوفه) که هم اینک افزون بر ۲۰۰ هزار مورد در سامانه اطلاعات موقوفات کشور به ثبت رسیده نیز رتبه نخست در کشور را دارد.

او افزود: اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می‌شود شامل تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در این سامانه به ثبت می‌رسد.

موسوی ادامه داد: اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه، میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در قالب این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: فارس با یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و امام زاده‌های واجب التعظیم نیز در کشور اول است.

او ابراز داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه فاس در کنار سرمایه گذاری‌ها و ساماندهی و احیای موقوفه‌ها وبقاع متبرکه سالانه بیش از ۲ هزار مبلغ دینی در مناسبت‌های مختلف به مناطق و در دورترین روستا‌های این استان اعزام می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار