دادستان کرمان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطالبات مردم منطقه و موانع تولید معدن مس کرور در عنبرآباد را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سالاری دادستان کرمان؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و اعضای شورای تامین شهرستان عنبرآباد در راستای پیگیری مطالبات مردمی و رفع موانع تولید از محل معدن مس کرور در روستای رودفرق واقع در بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد بازدید کردند.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: اکتشافاتی که در معدن مس کرور انجام شده منجر به پیداش بیش از ۵۰۰میلیون تن ذخیره شده است.

مدیرعامل ملی صنایع مس ایران گفت: در فاز اول محدوده معدن را با ۴۵میلیون تن مس با عیار سه دهم مشخص کردیم و امیدواریم با بازگشایی معدن و احداث کارخانه تولید فرآوری مس بتوانیم درآمد خوبی را برای این منطقه شاهد باشیم.

او گفت: برای احداث را ه دسترسی به معدن به طول ۱۶کیلومتر در صدد رفع مشکل معارض زمین‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پروژه راه دسترسی به معدن را به اتمام برسانیم.

سعد محمدی خاطرنشان کرد: از زمان شروع کارخانه فراوری مس ۱۸ماه زمان میبرد؛ اما معدن فعال خواهد شد و نیرو خواهد گرفت استخراج ودپوی ماده معدنی بر اساس عیار در منطقه شکل خواهد گرفت.

او تصریح کرد: در بخش معدن با تناژی که مد نظر هست حدود ۸۰ نفر نیرو نیاز داریم و برای کارخانه فراوری ۲۰۰نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد و در مجموع در فاز اول ۲۸۰نفر مشغول به کار خواهند شد.

در این بازدید سالاری دادستان کرمان هم گفت: حضور ما در این منطقه در راستای رفع موانع تولید؛ توسعه اشتغال در منطقه محروم و پیگیری مطالبات مردمی است.

مروجی مدیرکل صمت جنوب با بیان اینکه بیش از ۵۳ کارخانه در جنوب استان در حال احداث است ابراز امیدواری کرد، با حمایت دستگاه قضا و شورای تامین شهرستان برنامه ریزی برای احداث کارخانه ۳۰هزارتنی کنستانتره و همچنین کارخانه لیچینگ در همان منطقه جبالبارز جنوبی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: معدن مس ، اشتغال زایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.