مزاحمان تلفنی هشت ماه گذشته بیش از ۱۲ هزار بار تلفن اورژانس مازندران را به صدا درآوردند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حبیبی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: ۱۲ هزار و ۲۴۹ هزار تماس مزاحم تلفنی از ابتدای امسال تا پایان آبان در اورژانس استان ثبت شده است که این موضوع  امداد رسانی برای افراد نیازمند را مختل کند.

او گفت: ۵۹۴ هزار و ۷۷۸ تماس از ابتدای امسال تا پایان آبان برای اعزام آمبولانس با مرکز فوریت‌های پزشکی استان گرفته شده که از این تعداد ۸۵ هزار و ۱۱۸ تماس منجر به اعزام سرویس شد.

حبیبی گفت:از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۰۹ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۷۷ هزار و ۹۱۲ مورد ماموریت غیر ترافیکی مربوط به بیماران نیازمند کمک بوده است.

او گفت:مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با ۹۴ پایگاه عملیاتی اورژانس در حال ارائه خدمت به هموطنان است.

حبیبی گفت:چهار مرکز پاسخگویی در استان وجود دارد که در شهرستان‌های بهشهر، ساری، آمل و چالوس به طور همپوشان تلفن‌های ورودی ۱۱۵ را پاسخ می‌دهند.

او گفت:۱۴۳ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن با توجه به فصل سرما تاکنون در استان وجود داشته که هم استانی‌ها باید در استفاده از لوازم گرمایشی الزامات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: یک دستگاه بالگرد عملیاتی به دلیل زمین گیر شدن در حال تعمیرات است که هنوز به جریان زنجیره انتقال و خدمت برنگشته است.

او با بیان اینکه طرح‌های نوین اورژانس ۱۱۵ استان در حال انجام است، گفت:یکی این طرح‌ها شامل شماره تماس ۲۴۷ و ۷۲۴ برای حوادث قلبی عروقی و حوادث مغزی است که بیماران با حداکثر سرعت به خدمات تخصصی دسترسی پیدا کرده تا از بروز عوارض بعدی ناشی از این سکه‌ها جلوگیری شود.

حبیبی گفت:همچنین راه اندازی سیستم پیامکی ناشنوایان برای دریافت خدمت از اورژانس و تماس تخصصی برای ارائه خدمات تخصصی در صحنه حادثه جز برنامه‌های آینده مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران است.

 


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.