دهناد گفت: به دلیل افزایش روزافزون استفاده از خودرو‌های شخصی و بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی سالانه به صورت متوسط ۱۰۰ شهروند در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیدمحمدحسین دهناد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم در نشست خبری پیش از ظهر امروز در سالن رضوان شهرداری قم گفت: طبق برآورد‌های انجام شده ۷۰ درصد از سفر‌های درون شهری شهروندان قمی در مسافت کمتر از ۳ کیلومتر انجام می‌گیرد که نیاز چندانی در آن‌ها به استفاده از خودرو نیست.

او ادامه داد: در سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برنامه‌ای جهت استفاده از دوچرخه در سفر‌های کمتر از یک کیلومتر و توسعه و استانداردسازی پیاده‌راه‌ها با هدف کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده است.

دهناد بیان کرد: بر مبنای آمار استانی در ۱۵ سال گذشته میزان استفاده از ناوگان عمومی در سفر‌های شهری با کاهش ۱۰ درصدی از ۱۸ درصد به کمتر از ۸ درصد رسیده در حالی که در این مدت تعداد خودرو‌های شخصی سه برابر و سهم خودرو‌های شخصی از سفر‌های شهری دو برابر شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شهرداری قم تلاش می‌کند با به‌روزرسانی و ورود به عرصه‌های نوین خدمات‌رسانی مانند ارائه کارت‌های شهروندی با امکانات ویژه، دخیل‌کردن رضایتمندی و نظر شهروندان در فعالیت ناوگان عمومی و تعین زمان حرکت و توقف اتوبوس‌ها در ایستگاه‌ها و خطوط عبوری بخشی از سهم از دست رفته خود در حمل مسافر را جبران کند.

دهناد با اشاره به تدوین سند راهبردی حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، بیان  کرد: در این سند مباحثی مانند دوام زیرساخت‌های موجود، کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی موتورسیکلت‌ها و عابران پیاده، توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه و پیاده‌راه‌ها و آموزش مسائل ترافیکی از دوران مدرسه مورد توجه بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قم همچنین آخرین وضعیت قطار شهری قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: فاز نخست خط یک مترو قم حدفاصل میدان کشاورز تا میدان مطهری در حال تست گرم است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار