تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی و سپاه فجر استان فارس با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و سپاه فجر استان فارس، با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و محمدجعفر دوستدار، معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس به امضا طرفین رسید.

این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رسالت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در حوزه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش معلومات عمومی جامعه بین دو سازمان منعقد شد.

همکاری در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و ارتقای سرانه مطالعه استان، تعامل در خصوص برگزاری مسابقات و برنامه‌های ویژه فرهنگی میان مخاطبان هر دو نهاد، استفاده از ظرفیت‌ها، رسانه‌ها و پایگاه‌های تبلیغاتی برای معرفی برنامه‌های کتاب‌خوانی، هم‌افزایی مؤثر در موضوع ارتقاء سبک زندگی ایرانی، اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان از جمله اهداف مشترک این تفاهم نامه است.

روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: مخاطب کتابخانه‌های عمومی همه‌ی اقشار جامعه را شامل می‌شود. در سال‌های اخیر خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار و گروه‌های خاص از جمله برنامه‌های ویژه کتابخانه‌های عمومی فارس بوده است.

منوچهری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که سپاه فجر اجرا می‌کند عنوان کرد: سپاه فجر فارس در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی همیشه همراه بوده است و با اجرای این تفاهم نامه سعی می‌کنیم کتابخوانی را به صورت همگانی و فراگیر گسترش دهیم.

محمدجعفر دوستدار، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس نیز در این نشست ضمن اشاره به نزدیک بودن ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ابراز امیدواری کرد ماحصل این تفاهم نامه به تقویت هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و انس با کتاب بینجامد که دغدغه مقام معظم رهبری هم هست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار