معتادان که یک زمان در مخروبه‌های پاتوق می‌کردند تا کسی خلوتشان را بهم نزند، اینبار راهی پارک‌های جنگلی شده‌اند که قابلیت خفت‌گیری هم دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، انگار اسم پارک‌های جنگلی که می‌آید، بیشتر زیر زبانشان مزه می‌کند؛ معتادانی که یک زمانی در مخروبه یا خانه خرابه‌ای پاتوق می‌کردند تا فردی خلوتشان را بهم نزند، اینبار راهی پارک‌های جنگلی شده‌اند که هم قابلیت خفت‌گیری دارد و هم دود کردن موادی که با حیوانات هم می‌شود دمخور شد.

به گفته یکی از افرادی که در منطقه ۱۳ تهران ساکن است، در منطقه جنگلی سرخه‌حصار کیف‌قاپ‌هایی مشاهده شده که خفت‌گیری می‌کنند و با وجود اعلام ساکنان محل، این معضل همچنان پابرجاست و شهرداری، نیروی انتظامی و نهاد‌های مربوطه نتوانسته‌اند این مشکل را برطرف کنند.

روز یک‌شنبه حوالی ساعت ۸ شب بود که در محله لویزان دختر جوانی را خفت کردند و با سرقت تلفن همراهش، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. اگرچه اهالی درباره معضلات محل استشهاد جمع کردند، ولی به گفته شورایاری محله «وقتی نیروی انتظامی کاری نمی‌کند، از ما چه کاری ساخته است».

ساکنین این مناطق که با پارک‌های جنگلی هم‌جوار هستند، فقط یک خواسته دارند و آن هم تامین امنیت محله است؛ معضلی که با وجود تلاش شورایاری‌ها و ساکنین محل همچنان پابرجاست و نتوانسته امنیتی را که معتادان از این محله‌ها ربوده‌اند، برگرداند.

علی کرمی گماسائی، یکی از اعضای شورایاری لویزان درباره وضعیت ایجاد شده توسط معتادان و سارقان حوالی پارک لویزان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پارک لویزان تبدیل به پاتوقی برای معتادان و اراذل و اوباش شده و خانواده‌هایی که پایشان را به لویزان می‌گذارند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

وی گفت: امنیت در لویزان دیده نمی‌شود و مشکلاتی مانند خفت‌گیری، سرقت آهن، دریچه، آیفون منازل و ... وجود دارد. همچنین، حدود ۸۰ درصد این افراد را معتادان دربر‌می‌گیرد. به نیروی انتظامی هم اعلام شده، ولی می‌گویند که امکانات ندارند و به صورت گشت شبانه این امنیت برقرار می‌شود.

اتوبان امام علی و افزایش سرقت در محله لویزان
به گفته کرمی، محله لویزان و شمیران نو به دلیل بافت جنگلی که دارد به پاتوق معتادان تبدیل شده و از زمان احداث اتوبان امام علی (ع) میزان سرقت در این منطقه هم افزایش یافته است.

کرمی گفت: حدود دو ماه پیش بود که از ساعت ۲ بامداد تا ۴ صبح حدود ۶۰ خودرو مورد سرقت واقع شد، این اقدام کار چه کسانی می‌تواند باشد؟ بنابراین، خواست اهالی محله هم وجود پاسگاه و کلانتری است که بتوان امنیت را به محله برگرداند.

کلانتری در محله‌مان وجود ندارد
این عضو شورایاری لویزان درباره تعداد کلانتری‌هایی که در لویزان وجود دارد، گفت: در اینجا کلانتری وجود ندارد و کلانتری منطقه ۳ چگونه می‌تواند در منطقه ۴ گشت بزند؟

اعظم میرزایی، مدیر محله سرخه‌حصار درباره وضعیتی که معتادان حوالی محله سرخه‌حصار به وجود آوردند، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شب که می‌شود، معتادان وارد محل می‌شوند؛ اگرچه این معضل قبلاً هم وجود داشت، ولی از زمانی که کانکس نیرو‌ی انتظامی برداشته شد، معتادان راحت‌تر از قبل وارد محل می‌شوند.

کانکسی که دیگر نیست
وی گفت: کانکس نیروانتظامی که نزدیک ۶ ماه است، برداشته شده، می‌توانست کمک زیادی به محله ما کند؛ چراکه معتادان از همان ورودی متوجه می‌شدند که نیروی انتظامی هم هست.

محله ما امنیت می‌خواهد
مدیر محله سرخه‌حصار گفت: خواست محله ما امنیت است؛ از آنجایی که محله سرخه‌حصار مانند جزیره، پرت و دور افتاده است، فقط کانکس نیروی انتظامی می‌توانست این امنیت را در محله ایجاد کند که نزدیک ۶ ماه است، برداشته شده است.

وی گفت: از طرفی اعلام کردیم که پل هوایی‌ که به سرخه‌حصار وصل می‌شود، در ساعات پایانی شبانه‌روز بسته شود تا معتادان نتوانند از جنگل یا پل هوایی وارد محله شوند. مانند پل هوایی سه‌راه تهرانپارس که در ساعات پایانی شب بسته است و می‌تواند حدود ۵۰ درصد مانع ورود آن‌ها به محله شود.

از طرفی در کمیسیون مقابله با سرقت مقرر شده است که طرح نگهبان محله در تهران اجرایی شود و هزینه تامین نگهبان هم برای هر خانواده ماهانه ۲۰ هزار تومان است.

این طرح که قرار است به صورت آزمایشی در چند منطقه اجرا شود؛ هدف این نیست که نگهبان محله جایگزین پلیس شود، اما می‌تواند ضریب امنیت را در محله افزایش دهد.

عضو شورایاری محله لویزان هم درباره طرح نگهداشت محله که قرار است به صورت آزمایشی برگزار شود،  گفت: در محله ما قشر ضعیف جامعه حضور دارد که منبع درآمد آنچنانی ندارند. این محله باید حمایت شود و چه بهتر در کنار امکاناتی مانند پاسگاه و نیروی انتظامی، این طرح هم اجرا شود.


بیشتر بخوانید
کوچ معتادان و خلافکاران به ساعات اولیه شب/ کاهش ساعت کاری اصناف به نفع بزهکاران شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
چرا از بسیج استفاده نمیکنن مگه میشه اونجا بسیج نداشته باشه
آخرین اخبار