نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: حدود ۲۰ میلیون نیازمند در کشور وجود دارد که حکومت اسلامی وظیفه دارد همه نیازمندی‌های این افراد را تامین کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام‌جمعه اصفهان امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان، گفت: پرداخت یارانه حدود ۵۰ هزار تومان به  افراد نیازمند کار شایسته‌ای نیست، بلکه باید به این افراد رسیدگی کرد و باید تأمین نیاز‌های این افراد به‌طور کامل تحت پوشش قرار داده شود.

وی گفت: دولت نباید برای خانه‌سازی این افراد نیازمند، مبلغی به‌عنوان سهم خود را درزمینهٔ انشعابات آب، برق و گاز دریافت کند و شهرداری هم باید عوارض کمتری از این افراد دریافت کند.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه درصورتی‌که تسهیلات لازم با سود مناسب ارائه شود خود مردم نسبت به احداث این واحد‌ها اقدام خواهند کرد گفت: امید است که احداث خانه برای مردم و نیازمندان در این دولت با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: بارونق ساخت‌وساز در کشور اشتغال‌زایی بسیاری ایجاد خواهد شد و بسیاری از مردم صاحب‌ خانه خواهند شد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: مشکلی که درزمینهٔ مسکن‌سازی وجود دارد این است که آمار نیازمندان واقعی را در اختیار نداریم و در این زمینه انتقاد‌هایی وجود دارد.

همچنین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در این دیدار گفت: درصورتی‌که مسکن و اشتغال‌زایی روستا‌ها موردتوجه قرار گیرد مهاجرت معکوس اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اهمیت مصوبات شورای مسکن گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات این حوزه را باید از طریق شورای مسکن پیگیری کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: مسائل و مشکلات طرح اقدام ملی در طرح جدید جهش تولید مسکن برطرف شده است.

غلامحسین خانی در این دیدار بابیان اینکه بنیاد مسکن درزمینهٔ طرح اقدام ملی هم در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر مأموریت پیداکرده است گفت: احداث واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی در چهار شهر بزرگ بالای یکصد هزار نفر استان ازجمله شاهین‌شهر، کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد هم به بنیاد مسکن واگذارشده است.

وی گفت: احداث ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم برای نیازمندان در روستا‌های استان در نظر گرفته شده است که بر اساس اولویت سه هزار واحد با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی انتخاب شدند که بیشتر آن‌ها احداث‌شده و حدود ۷۰ واحد باقیمانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت که اعتبارات دولتی برای کمک به محرومان افزایش پیدا کند.

وی گفت: ارائه کمک به نیازمندانی که مسکن آن‌ها با مشکل مواجه است از حساب ۱۰۰ از چند سال گذشته در حال انجام است.

خانی با اشاره به اینکه سنددار کردن خانه‌های روستایی در حال انجام است بیان کرد: هماهنگی خیلی خوبی بین خیریه‌ها با بنیاد مسکن استان اصفهان وجود دارد و این خیریه‌ها کمک‌های بسیاری برای ساخت واحد‌های مسکونی نیازمندان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.