با بهره گیری از توان متخصصان و نیرو‌های بومی کشور، تکنولوژی خط تولید ویناس در کارخانه خمیر مایه ناغان بومی سازی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  سید علی هاشمی، مدیر شرکت کلارمایه ناغان گفت: خط تولید ویناس، با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی، هفته اول دیماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: تست سرد و گرم خط تولید ویناس شرکت کلارمایه با موفقیت انجام شد و اکنون آماده تست‌های نهایی و پیش‌راه‌اندازی است.
مدیر شرکت کلارمایه افزود: با بهره برداری از این خط تولید، ضمن صادرات این محصول، سالانه از خروج ٣٠٠ هزار دلار ارز جلوگیری کرده و با عرضه محصول ویناس در بازار، گام مهمی در تولید مکمل‌های خوراک دام و طیور و کود‌های کشاورزی برداشته خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت کلارمایه ابراز امیدواری کرد: فاز‌های بعدی این پروژه در ماه‌های آینده به بهره برداری برسد تا علاوه بر رفع معضل آلودگی با تولید محصولات جدیدی، چون عصاره مخمر، ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و رونق بخشی به اقتصاد منطقه، از خروج سرمایه از کشور جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه کارخانه خمیرمایه صادر کننده نمونه بوده است، ادامه داد: ۳۰ درصد محصولات این کارخانه به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، گرجستان، سوریه، لبنان، قرقیزستان و... صادر می‌شود.

کارخانه خمیرمایه ناغان یکی از کارخانه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری است که در سالیان اخیر، پساب آن آلودگی بسیاری را به محیط‌زیست وارد و این مسئله همواره مورد گلایه مردم منطقه بوده است.

گفتنی است تولید این محصول علاوه بر رفع آلودگی، ۱۸ کاربرد صنعتی دیگر دارد که عمده آن در صنایع تولید خوراک دام و آبزیان و کود‌های کشاورزی است.

کارخانه خمیرمایه یک صنعت ۲۲ ساله است که با ۱۳۰ نفر نیروی بومی مشغول به کار است و در کنار آن ۵۰ نفر به صورت پیمانکاری در این کارخانه فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار