آخوندی گفت: بند مربوط به توزیع منابع مالیات بر ارزش افزوده که بر عهده وزارت کشور گذاشته شده است از لایحه بودجه ۱۴۰۱کشور حذف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محمد آخوندی در جلسه صبح امروز شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود گفت: تذکر بنده در مورد بند لام تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور است که قبلا هم در مورد مالیات بر ارزش افزوده نکاتی گفته شده بود.

وی افزود:آنچه در لایحه بودجه ذکر شده توزیع منابع مالیات بر ارزش افزوده را بر اساس نظر وزیر کشور مشخص کرده است در بند دیگر یک درصد اضافه شده را با نظر وزارت کشور تعیین کرده است.

آخوندی در ادامه گفت:اگر این موضوع بر اساس نظر وزیر کشور گذاشته شود دچار پروسه طولانی می‌شود و با مشکل مواجه می‌شویم و مخصوصا برای کلانشهر‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد، چرا که رویه تصمیم گیری وزارت کشور و رسیدن به دست شهرداری‌ها مخصوصا در شهر تهران با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: رئیس جمهور نشان دادند که به مسائل تهران توجه دارند و قبلا هم عرض شده که نمی‌دانیم این حرف‌ها به گوش رئیس جمهور نمی‌رسد یا توجه نمی‌کنند و سازمان مدیریت به این نکته باید توجه کند که با مسائل شهر تهران حق ندارند شوخی کنند.

وی ادامه داد: تذکر به آقای زاکانی این است که این مسئله را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند و خوشبختانه با سابقه حضور دکتر قالیباف در شهرداری به موضوع مسلط هستند و همه اعضای شورا این وظیفه دارند که با ارتباطی که با مجلس دارند این دو بند در لایحه بودجه حذف شود.
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در واکنش به این تذکر گفت: جلسه ایی که در سازمان برنامه بودجه تشکیل شد قرار بر این بود این بند از لایحه بودجه حذف شود، ولی متاسفانه فراموش کردند و حذف نشد.

وی افزود: همان‌طور که گفته شد این کار عملیاتی نیست و این بودجه‌ها از دسترس شهرداری‌ها خارج می‌شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار