بهرام نیا گفت: کمیته پایش عملکرد شورا‌ها در استان ایلام تشکیل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست شورای اسلامی استان ایلام گفت: چون اعضای شورا‌های اسلامی مسئولیت اجرایی ندارند، مطابق قانون امورات اجرایی را در روستا‌ها به دهیار و در شهر‌ها به شهردار محول می‌کنند.

او ، خواستار استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان در روند تصویب برنامه‌ها شد و اظهار کرد: شورا‌ها باید برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشند و با استفاده از نظرات کارشناسی صاحبنظران، افق‌ها را ترسیم کنند.

استاندار ایلام، با بیان اینکه شورا‌ها در امور ریز عمرانی دخالت نکنند، زیرا اگر وارد جزئیات اجرایی شوند، از اصل موضوع و وظایف خود غافل خواهند شد، تاکید کرد: کمیته‌ای برای ارزیابی و پایش عملکرد شورا‌ها در استان تشکیل خواهد شد که فعالیت‌ها و عملکرد شورا‌های شهر و روستا و شورا‌های فرا بخشی را مورد ارزیابی و پایش قرار داده و نتیجه را به مردم گزارش می‌دهد.

بهرام نیا، یکی از مشکلات شهرداری‌های استان را نداشتن منابع درآمدی پایدار دانست و یادآور شد: در حال حاضر برخی از شهرداری‌ها با مشکل پرداخت نکردن حقوق کارگران مواجه هستند که شورا‌ها باید در این زمینه اقدامات مؤثری داشته باشند.

او ، یکی از رویکرد‌های شورا را یافتن راه‌های درآمدزایی پایدار در شهرداری‌ها عنوان و اعلام کرد: شورا‌ها باید به سمت منابع درآمدی پایدار حرکت کنند، زیرا اصل تحول در سایه‌ی درآمد شهرداری‌ها مصداق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.