سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ظرف یک ماه آینده طرح جامع پسماند را بصورت منطقه‌ای تدوین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: در حال حاضر ۲۳ محل برای دفن زباله و پسماند در استان مشخص شده است و باید دهیاری روستا‌های حریم شهر‌ها نیز با همکاری شهرداری‌ها یک نقطه مشخص را تعیین نمایند.

او با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ تن زباله در استان اردبیل تولید می‌شود افزود: با توجه به گزارش‌های اعلام شده، سرانه تولید زباله در استان بیش از میانگین کشوری است و میانگین جهانی حدود۴۵۰ گرم در روز است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل تصریح کرد: نحوه دفن زباله و انتقال نخاله‌های ساختمانی باید زیبنده استان گردشگری اردبیل باشد و شاخص‌های لازم برای دفن زباله در حوزه زیست محیطی و بهداشتی رعایت شود.

میرجعفریان با بیان اینکه محیط زیست باید وضعیت محل دفن زباله‌های شهرستان‌ها را نظارت و مورد بررسی قرار دهد افزود: باید در طرح جامعه پسماند استان تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و از الماس کثیف برای تولید ثروت و اشتغال بهره برداری کنیم.

او ادامه داد: ورودی‌های شهر اردبیل باید با همکاری و هماهنگی شهرداری، دهیاری‌ها و دستگاه‌های متولی ساماندهی شود تا شاهد دپو شدن نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های پلاستیکی نباشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: حفاظت از محیط زیست، مدیریت زباله و پسماند وظیفه همه خانواده‌هاست و این مساله به شخص، دولت و جریان خاصی مرتبط نیست بلکه سلامتی جامعه دارای اهمیت بسیاری است.

میرجعفریان تصریح کرد: اگر صنعت گردشگری در استان اردبیل جایگاه خود را پیدا کند می‌تواند در کاهش بیکاری نقش بسزایی ایفا کرده و گردشگر زیادی را برای تولید ثروت به استان هدایت کند که این موضوع نیازمند همکاری و خلق استانی زیبا و بدون زباله است.

او از صدا و سیما، اصحاب رسانه و مطبوعات خواست در رابطه با محیط زیست و مسایل زیست محیطی تولید محتوا داشته باشند و در راستای فرهنگ سازی و تبلیغ استان از هنرمندان بنام استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.