خشک شدن رود پرخروش چالوس در استان مازندران، آسیب جدی به محیط زیست این منطقه وارد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،   رود چالوس رودی دائمی است در غرب مازندران که از دامنه شمالی ارتفاعات کندوان و طالقان سرچشمه گرفته و پس از طی حدود ۷۲ کیلومتر در کنار چالوس در نزدیکی ده فرج آباد به دریای خزر می‌ریزد.
این رود با دو شاخه اصلی زانوس و میخ‌ساز و شاخه‌های فرعی خود، دارای یک حوضه آبریز هزار و ۵۵۰ کیلومتر مربعی است. مسیر این رود کوهستانی بوده  و بستر رود باریک و جریانش تند و سیلابی است.

به گفته شهروند خبرنگار ما؛ خشک شدن رود چالوس، به دلیل وجود سد‌های انحرافی انتقال آب که برای تأمین آب کشاورزی در شرق مازندران و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بستر رودخانه است و این خشک‌شدن مرگ رودخانه خروشان چالوس را در برخواهد داشت.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از مسئولان خواستار رسیدگی به رفع این معضل زیست محیطی شد.

منبع: شهروند خبرنگار- مازندران


بیشتر بخوانید: 

نگرانی اهالی دیوا از برداشت بی‌رویه حریم رودخانه + فیلم


 

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری  اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۵۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام.ساخت و سازهای بسیاری در کنار رودخانه ها و دریای خزر صورت گرفته است که در بعضی از نواحی حتی برای رفتن به کنار دریا و رودخانه های جاری مشکل وجود دارد زیرا ساخت و سازها تا ساحل داخلی دریا و رودخانه پیش رفته است گویا دریا جزئی از حیاط خلوت ویلای شخصی تعداد زیادی از سودجویان و خودخواهان قرار گرفته است و از دولت و قوه قضائیه انتظار می رود هر چه سریع تر تخریب این گونه ساختمان ها صورت بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
این فقط مربوط به رودخانه چالوس نیست در استان گیلان در مسیر رحیم آباد به سفید آب و ییلاقات اشکورات حریم رودخانه ها توسط ساکنینن منطقه و همکاری دهداریها تصرف هیچ مسو'لی پیگیری نیست ، نمونه مسیر رودخانه سموش که توسط اهالی منطقه و عده ای زمین خوار تصرف شده است
آخرین اخبار