مدیرزندان رجایی شهر کرج گفت: ۷۶۵ مددجوی این زندان در اجرای طرح حبس زدایی با استفاده از ابزار‌های قانونی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، الله کرم عزیزی، مدیر زندان رجایی شهر کرج گفت:  ۷۶۵ مددجویان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله سپردن وثیقه، مرخصی منجر به آزادی، اتمام حبس، آزادی مشروط، کفالت و امثال آن از این زندان آزاد شدند.

مدیرزندان رجایی شهر کرج افزود: به منظور اجرای سیاست‌های کلی قضایی مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم در استفاده از مجازات زندان با رویکرد حبس زدایی واحد اجرای احکام زندان رجایی شهر از طریق پیگیری و رفع مشکلات قضایی مددجویان، اقدام به آزادی این زندانیان کرده است.

عزیزی گفت: کارشناسان اجرای احکام با هدف نهادینه کردن سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی و همچنین حل مشکلات معیشتی خانواده‌های مددجویان به دلیل عدم حضور سرپرست خانواده توانسته اند مطابق با قوانین و به منظور حفظ حقوق شهروندی گام‌های موثری بردارند.

اوافزود: پیگیری‌های مستمر شعبه مکاتبات اجرای احکام زندان با مراجع قضایی در خصوص تعیین تکلیف مددجویان سبب جلوگیری از وقفه در اطاله دادرسی و تعیین تکلیف آنان می‌شود.

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.