تشکری هاشمی گفت: در طراحی شهری قشر معلول ما عمدتا مورد غفلت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، جعفر تشکری هاشمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر‌های ما شهر‌های دسترس پذیری برای قشر معلول نیستند، زیرا در طراحی شهری قشر معلول ما عمدتا مورد غفلت قرار گرفتند و نتیجه این تفکر این است که بسیاری از معلولین ما از حداقل حقوق اجتماعی خود بهره‌مند نیستند.

وی افزود: قرار است که وزیر کشور رئیس ستاد مناسب سازی کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور دبیر آن باشد.جلسات آن با حضور مدیران درجه یک کشوری تشکیل نمی‌شود که انتظار می‌رود مسائل نه تنها در تهران بلکه در کشور به صورت ویژه در این ستاد دنبال شود.
وی ادامه داد: بسیاری از سازمان‌های دولتی برای رفت و آمد معلولین مناسب نیستند و معلولین برای گرفتن حق و حقوق خودشان نمی‌توانند تسهیلات لازم را دریافت کنند.

تشکری هاشمی گفت: معلولین ما نیاز به درمان، آموزش، تفریح، شغل و موارد دیگر دارند و شرط لازم فراهم کردن ایاب و ذهاب مناسب است که در شهرداری تهران اقداماتی انجام شده، ولی کفایت نمی‌کند و بسیاری از جامعه معلولین از امکان رفت و آمد محروم هستند و مجبور هستند که در خانه بمانند و دیدن تصویر خیابان‌ها برایشان تبدیل به یک رویا شده است.

وی با اشاره به دسترس نبودن آمار و اطلاعات دقیق جامعه معلولین گفت: آمار و اطلاعات دقیق می‌تواند قدرت برنامه ریزی را بالا ببرد که متاسفانه دسترسی به این آمار وجود ندارد و تقاضا داریم این امکان فراهم بشود تا بتوانیم امکانات مناسب از شهرداری برای این جامعه دریافت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار