استاندار مرکزی از تعطیلی مدارس حضوری شهر اراک تا پایان هفته خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: به دلیل پیش بینی ادامه آلودگی هوا تا پایان هفته و اهمیت سلامت شهروندان کلاس‌های حضوری تمام مقاطع تحصیلی مدارس شهر اراک تا پایان هفته تعطیل است.

مخلص الائمه افزود: در این مدت کلاس‌های درس دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی و به صورت برخط فعالیت می‌کنند.

او همچنین با اشاره به تصمیم برای کاهش مازوت سوزی نیروگاه شازند اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده قرار است سوخت گاز جایگزین مازوت شود و سوخت این نیروگاه به حداقل مازوت سوزی برسد.

کلانشهر اراک امسال ۱۳۷ روز آلوده داشته است.

علیرضا محرابیان رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: با پیگیری مستمر ۴۶ مشعل مازوت‌سوز نیروگاه شازند از ساعت ۱۰ و نیم صبح امروز دوشنبه خاموش شد.

محرابیان افزود: در مدت ۲ هفته گذشته ۶۶ مشعل نیروگاه شازند مصرف سوخت مازوت داشت و با تخصیص سهمیه جدید سوخت گاز، اکنون ۲۰ مشعل مازوت می‌سوزاند و میزان مصرف مازوت به‌منظور تامین انرژی الکتریکی در این نیروگاه کاهش یافته است.

او اضافه کرد: مصرف سوخت نیروگاه شازند از ۲ هفته گذشته مازوت بود و سهمیه‌ای برای گاز نداشت که این مهم به شدت کیفیت هوای اراک را نازل کرده بود و با پیگیری‌های صورت گرفته از امروز روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز سهمیه به نیروگاه شازند اختصاص یافته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.