رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: به لحاظ سطح بندی خدمات، امکان استقرار پزشک متخصص قلب و دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام جواد (ع) ناغان وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی کمبود‌ها و نارسایی که از سوی مردم ناغان اذعان شد اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ سطح بندی امکان استقرار پزشک متخصص قلب، دستگاه‌های سی تی اسکن و کاردیوگرافی در بیمارستان امام جواد (ع) ناغان وجود ندارد.

او با بیان اینکه ارائه خدمات بر اساس مصوبه مراجع قانونی ارائه می‌شود افزود: در بیمارستان امام جواد (ع) ناغان به علت تعداد جمعیت شهرستان، بیماردهی این شهرستان و میزان اعتبارات پیش بینی شده، امکان استقرار پزشک متخصص قلب و دستگاه‌های سی تی اسکن و اکوکاردیوگرافی وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در این بیمارستان طبق سطح بندی، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود که در این تخصص‌ها خدمات به نحو مطلوب انجام و مازاد بر سطح بندی و با تقبل هزینه‌ها از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه است.

او ادامه داد: البته دانشگاه در تلاش است با جذب اعتبارات از وزارتخانه و همراهی بقیه تاثیرگذاران بتواند خدمات خود را گسترش بدهد.

شیرانی با بیان اینکه به لحاظ علمی، کارشناسی و تخصصی باید دید وجود همه تخصص‌ها در بیمارستان در مناطق کوچک چقدر به نفع مردم است اظهار داشت: به لحاظ فنی و کارشناسی وجود برخی تخصص‌های اورژانسی در بیمارستان‌های کوچک لازم است، اما همه تخصص‌ها نباید ارائه شود.

او افزود: اگر قرار است از نیرو‌های کم تجربه و بی تجربه با امکانات و تجهیزات تخصصی اندک در یک بیمارستان کوچک بهره ببریم علی رغم تصور برخی، این ظلم به مردم آن منطقه است.

شیرانی اضافه کرد: جان و سلامت مردم متاع گرانبهایی است که حتما باید در محل‌های متمرکز و دارای تخصص‌های مختلف و تجهیزات کافی راجع به آن تصمیم گیری شود و اصلاً به صلاح مردم نیست که در جا‌های کوچک کار‌های تخصصی برای آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار