نشست‌های بصیرت افزایی و کرسی‌های آزاداندیشی با هدف جهاد تبیینی برای تحلیل و موشکافی حماسه ۹ دی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  موسی انصاری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم جهاد تبیینی برای تحلیل و موشکافی حماسه ۹ دی گفت: به همین منظور، نشست‌های بصیرت افزایی و کرسی‌های آزاداندیشی در رابطه با این وقایع و اتفاقات این روز در استان برگزار خواهد شد.

او در نشست هماهنگی برنامه بزرگداشت نهم دی و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی افزود: علاوه بر اجرای ویژه‌برنامه این روز در شهرکرد، تلاش خواهد شد با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف نشست‌های بصیرت افزایی، کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه‌های فرهنگی و نمایشی مختلفی برای تبیین این واقعه مهم در استان چهارمحال و بختیاری اجرا شود.


بیشتر بخوانید


انصاری به فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی امسال اشاره و تصریح کرد: لازم است از این فرصت نیز برای آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوانان و معرفی ابعاد، آثار و پیامد‌های حماسه نهم دی به عنوان روز تجلی ولایت مداری ملت ایران به نحو مطلوب استفاده شود.

او با بیان اینکه واقعه نهم دی محدود به زمان خاصی نیست و از صدر اسلام تاکنون همواره دشمنان به دنبال تفرقه‌افکنی و ایجاد فتنه بوده و هستند، یادآور شد: اگر بازگویی، تبیین و روشنگری در این رابطه انجام نشود و وظیفه خواص و عوام در این وقایع مشخص نشود این امکان وجود دارد که بار دیگر دشمنان از فرصت‌ها استفاده کرده و دست به فتنه جدیدی بزنند.

انصاری افزود: اگر خواص جامعه در این بحران‌ها سکوت و کوتاهی کنند و تحت تاثیر فضای روانی دشمن قرار گیرند و اگر مردم نیز هوشیاری کافی را نداشته باشند، اتفاقات ناگواری همچون واقعه نهم دی رخ خواهد داد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به وقوع فتنه در صدر اسلام و تنها ۷۰ روز پس از وفات پیامبر اسلام (ص) اشاره و تصریح کرد: آنچه موجب انشقاق در اسلام و شکل‌گیری ۲ شاخه شیعه و سنی شد به انحراف خواص و سکوت عوام باز می‌گردد.

انصاری در ادامه با بیان اهداف و ضرورت‌های بزرگداشت حماسه نهم دی افزود: تبیین نقش بی‌بدیل رهبر انقلاب اسلامی در مقابله با فتنه آمریکایی و صهیونیستی، بیان نقش قدرت‌ها و سفارتخانه‌های کشور‌های غربی و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها در فتنه ۸۸، بررسی شیوه‌های به کار رفته توسط دشمن برای بی ثبات سازی نظام‌های سیاسی و انقلاب‌های رنگی در کشور‌ها و تفسیر و توضیح رسالت تاریخی خواص از مواردی است که باید در اولویت برنامه‌های اجرایی این ایام قرار گیرد.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مصلای شهرکرد، غبارروبی گلزار شهدا و رزمایش کمک مومنانه از دیگر برنامه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای اجرا در مناسبت‌های پیش رو به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار