دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر بر لزوم ورود دبیرخانه خدمت رضوی و یاوران و خادمیاران به پرونده‌های قضایی با ماهیت صلح و سازش تأکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اولین نشست مشترک دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و معاون قضایی دادگستری کل و ریاست شوراهای حل اختلاف استان بوشهر با موضوع امضای تفاهم نامه همکاری متقابل برگزار شد.

در این جلسه که با حضور فرید محبی دبیر کانون های خدمت رضوی استان بوشهر و گشتاسبی معاون قضایی دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان و اعضای کانون حقوقی دبیرخانه برگزار شد بر لزوم ورود دبیرخانه خدمت رضوی و یاوران و خادمیاران به پرونده‌های قضایی با ماهیت صلح و سازش تأکید شد.

گشتاسبی معاون قضایی دادگستری، آماری از پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان در سال گذشته و سال جدید، همچنین تعداد پرونده‌های مختومه و درصد آمار صلح و سازش در این پرونده ها را ارائه کرد و گفت: سال جدید در ۲۱ پرونده قصاص، صلح و سازش صورت گرفته که در برخی از آنها خادمیاران و یاوران دبیرخانه خدمت رضوی نقش موثری داشته‌اند.

فرید محبی دبیر کانون‌های خدمت رضوی نیز ضمن اعلام آمادگی کامل در زمینه تنظیم تفاهم‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی همکاری متقابل مابین این دو مرکز در زمینه ورود به پرونده های سازش با استفاده از ظرفیت خادمیاران و یاوران رضوی و همچنین موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری این دو نهاد‌ و با مشارکت ستاد دیه تأکید کرد.

وی اعلام آمادگی نمود که مقدمات همکاری مجموعه شورای حل اختلاف استان به عنوان یک مجموعه حقوقی در قالب یاوران رضوی فراهم شود.

در پایان نیز عابدین غریبی سررابط کانون حقوقی دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان بوشهر خبر از فراخوان جذب عوامل حقوقی شوراهای حل اختلاف به عنوان یاوران رضوی و سازماندهی ایشان در سطح استان به تناسب شهرهای استان داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.