کریمی:

فارس از وجود مرجع هماهنگ کننده مراکز علمی محروم است

معاون استاندار فارس گفت: دستگاهی مرجع که هماهنگ کننده مراکز علمی و پژوهشی با تولید و صنعت داشته باشد، نداریم و در این موضوع مهجور مانده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در آیین آغاز به کار نمایشگاه و برنامه‌های بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در شیراز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری فارس را در قله علم و فرهنگ و تولید توصیف کردند، گفت: آمار و اطلاعات موجود هم بیانگر در قله بودن فارس در بسیاری از حوزه‌ها است.

او اظهار کرد: دولت مردمی دکتر رئیسی پیرو مقام معظم رهبری است و به تأسی از ایشان موضوعات پژوهشی، علمی، ارتباط بین جامعه علمی و پژوهشی با دستگاه‌های اجرایی، صنعتگران و تولید کنندگان اهمیت ویژه‌ای دارد.

جانشین استاندار فارس در گروه پژوهش و فناوری ادامه داد: در رأس استان فردی دانشگاهی و پژوهش محور و معتقد به این امر که باید بین جامعه علمی، پژوهشی، صنعت و تولید ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد، قرار گرفته است.

کریمی ابراز امیدوری کرد که در برهه جدیدی که برای کشور و استان پیش آمده است، در امر پژوهشی، شاهد درخشش بالایی از استان باشیم و به تأسی از فرمایشات رهبری باید پل ارتباطی میان این دو امر ایجاد شود، اما متاسفانه در این حوزه مشکلات و کوتاهی‌هایی وجود دارد.

او بیان کرد: یک دستگاه و مرجعی که هماهنگی بین مراجع علمی، پژوهشی با تولید و صنعت داشته باشد، وجود ندارد و در این موضوع مهجور مانده‌ایم.

کریمی با بیان اینکه باید تلاش شود تا هماهنگی برای این موضوع ایجاد شود، گفت: جامعه پژوهشی و علمی استان از دستگاه‌های اجرایی و تولیدی گلایه‌مند هستند که چرا امور پژوهشی استان به افراد غیر از استان‌های دیگر محول می‌شود؟ حال آنکه با توجه به حضور مراکز متعددی در فارس، مراکزی که زبانزد همه کشور‌های دنیاست و حرف برای گفتن دارند، نباید این مهم به استان‌های دیگر واگذار شود.

جانشین استاندار فارس در گروه پژوهش و فناوری ادامه داد: امید است با هماهنگی در این امر بتوانیم قدمی در راستای بهبود ارتباط دهی دو مرجع مهم و عظیم برداریم که فارس در ارتباط با موضوعات پژوهشی و علمی و تولید حرف اول را می‌زند.

کریمی اضافه کرد: فارس، استانی تولید محور در سطح کشاورزی است و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود، اما با مسائلی همچون تحلیل منابع آبی رو به رو است و نیاز است تا مراکز علمی و پژوهشی به این حوزه ورود کنند.

آیت‌الله رزمجو، مدیر اجرایی ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری فارس نیز در این مراسم گفت: برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۰ از ۲۰ تا ۲۶ آذرماه با هدف تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی برگزار و به همین مناسبت، نمایشگاه دستاورد‌های فناوری استان برپا می‌شود.

او افزود: برنامه‌های هفته پژوهش که امسال با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» برگزار می‌شود، تبیین کننده دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان است و امسال هم به دلیل شیوع کرونا برنامه‌ها و نمایشگاه هفته پژوهش به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

رزمجو خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان نیز روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه جاری در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس که رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری است، برگزار خواهد شد.

او همچنین عنوان کرد: رویکرد مدیریت ارشد استان فارس بیش از گذشته توجه به کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی و مبتنی بر پژوهش است و این رویکرد خوب می‌تواند کمک شایانی به توسعه پایدار استان از طریق پژوهش و فناوری کند.

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان فارس در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز از امروز دوشنبه ۲۲ آذر آغاز به کار کرده است و به مدت یک هفته در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار