آیت الله علوی گرگانی در دیدار مسئولان آموزش‌وپرورش ساوه بر تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله علوی گرگانی  امروز در دیدار مسئولان آموزش‌وپرورش شهرستان ساوه که در دفتر این مرجع تقلید  برگزار شد، اظهار کرد: خداوند که جامعه بشری را خلق کرد پیش از این که کسی وارد عالم دنیا شود پیامبر را برای ارشاد و راهنمایی مردم فرستاد و بر اساس آیات الهی اولین معلم خداست.

او بابیان این که ابلاغ و تبلیغ از منصب‌های الهی است، افزود: معلمی یکی از شغل‌های بسیار مهمی است و این که معلمان عزیز دانش آموزان را تربیت می‌کنند این عمل رسول خدا و انبیای الهی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات الهی بیان کرد: ما هیچ پیامبری را نفرستادیم مگر این که آن‌ها را بشارت به کار خوب دهند و از کار ناشایست دور کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: هرچه داریم از برکت قرآن و اهل‌بیت (ع) است، این که کسی مردم را ارشاد کند و خود به آن عمل نکند عمل ناشایستی است و ابتدا باید خود عامل باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت و جایگاه شغل فرهنگیان گفت: باید مراقب باشیم مدیون مردم نشویم، معلمی منصب الهی است و باید در جهت هدایت فرزندان اهتمام داشته باشید.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: زمانی که پیامبر (ص) امیرالمؤمنین (ع) را برای هدایت مردم به یمن فرستادند به او سفارش کردند که‌ای علی جان با منطق با مردم سخن بگو و آن‌ها را هدایت کن و اگر یک نفر هدایت شود بهتر است از تمام آن چه در دنیا و متعلقات دنیا است. باید بدانید که دین اسلام بر منطق تأکید کرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: همه انبیا مردم را با منطق هدایت کرده اند، باید با منطق در جهت تحقق جامعه عادلانه اقدام شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار