یک فعال حوزه زنان گفت: انتظار می‌رود مسئولان مربوطه به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها در آینده در اجرای طرح گرمخانه مساعدت نمایند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، طیبه جعفری مددکار اجتماعی و فعال حوزه زنان گفت: ضرورت وجود گرمخانه (مددسرا) برای استان خوزستان به جد پیگیری و اجرایی نشده است که مهمترین دلیل آن نداشتن آمار صحیح و دقیق از تعداد زنان و مردان معتاد و کارتن خواب در سطح کلانشر اهواز و استان است.

او افزود: از مسؤولان مربوط و متولی امور شهری انتظار می‌رود به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌ها در آینده در اجرای طرح گرمخانه مساعدت کنند.

به گفته جعفری کلانشهر اهواز از نظر وسعت حاشیه نشینی دومین شهر ایران است و خروجی حاشیه‌نشینی چیزی جز فقر و اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیست.

این فعال حوزه زنان با استناد به آمار رسمی تعداد زن معتاد شناسنامه دار که خدمات روزانه دریافت می‌کنند را یک هزار و ۶۰ تن عنوان کرد.

این مدد کار اجتماعی گفت: در حوزه زنان خشونت دیده و یا تحت خشونت نیز ما گاهی با مواردی مواجه می‌شویم که به ناچار در خیابان‌ها سرگردان می‌شوند.

طیبه جعفری با اشاره به وجود دختران فراری، زنان مصرف‌کننده مواد، زنان بدسرپرست و... ضرورت ایجاد گرمخانه را در خوزستان امری اجتناب ناپذیر دانست.

او افزود: در سازمان بهزیستی مراکزی برای گروهی از این زنان تعریف شده است، اما با ظرفیت پذیرش محدود و حکم قضایی مواجه هستند و دود این محدودیت‌ها و نبود گرمخانه در چشم همه ما به عنوان شهروند خواهد رفت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.