فرماندار میامی گفت: حل مشکل اسناد مالکیت مردم رضوان از توابع بخش کالپوش ضرورت دارد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد ملایری فرماندار میامی  در جلسه بررسی مشکلات شهر رضوان،گفت:اصلاح اسناد مالکیت شهر رضوان با هماهنگی شورای اسلامی شهر رضوان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان میامی انجام شود.

فرماندار میامی در جلسه بررسی طرح هادی شهر رضوان، اظهارداشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته در سال‌های‌گذشته از طرف مردم رضوان و مسئولان، روستای رضوان تبدیل به شهر شد.

او ادامه داد: شهر جدید رضوان با مشکلاتی مواجه است که از مهم‌ترین موارد، فاقد سند بودن زمین‌ها و خانه‌های ساخته‌شده است.

ملایری افزود: بنا بر قوانین، شهرداری‌ها نمی‌توانند برای زمین‌های بدون سند مجوز ساخت صادر کنند و این امر مشکلاتی را در نحوه ساخت و ساز شهر رضوان ایجاد کرده است.

فرماندار میامی گفت: یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌ها، صدور جواز ساخت است.

او افزود: تبدیل وضعیت روستا به شهر می‌تواند انگیزه‌ای برای اهالی بخش کالپوش به‌منظور ساخت و ساز در رضوان و سکونت در آنجا باشد.

ملایری با اشاره به اینکه وظیفه همه گره‌گشایی از کار مردم و کمک به شهرداری تازه‌تأسیس شهر رضوان برای خدمات‌رسانی بیشتر است، تصریح کرد: باید آگاهی‌بخشی به مردم شهر رضوان به‌منظور مراجعه به شهرداری و پیگیری مسائل شهری خود از این طریق انجام شود.

بخش کالپوش با یک شهر و ۱۱ روستا حدود ۲۰ هزارتن جمعیت دارد.

این بخش دارای جاذبه‌های گردشگری مانند سدکالپوش، غار ثوم و آبشار نام نیک و جنگل‌های دشت شاد وحسین آباد است. کالپوش از مناطق مهم تولیدات کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.