فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۵۳ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، سردار طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام ۵۳ باند سازمان یافته قاچاق مواد افیونی وکشف بیش از ۱۰۳ تن و ۵۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر خبر داد.

سردار طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۹۹ درصد پرونده‌های تشکیل شده جرایم سایبری در پلیس فتا کشف و مجرمان آن دستگیر و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

سردار احمد طاهری گفت: از مجموع عملیات‌های شده ۱۰۷ عملیات توام با درگیری تکاوران با قاچاقچیان مسلح بوده است.

وی گفت: در این عملیات‌ها ۱۰ قاچاقچی به هلاکت و ۵۹ قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین از آنان کشف و ضبط شد.

سردار طاهری گفت: با اقدامات به موقع تکاوران انتظامی استان علاوه بر کشف مقادیری زیادی سلاح و مهمات، تعداد ۵۷۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ نیز کشف و تعداد یک هزار و ۵۱۹ نفر خرده فروش مواد مخدر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان به ساماندهی معتادان و جمع آوری ۷ هزار و ۳۰ نفر معتاد متجاهر در استان اشاره کرد.

وی  گفت : از ابتدای امسال تاکنون دستگیری و هلاکت اشرار مسلح ۶ درصد، کشف انواع سلاح جنگی گرم و سرد غیر مجاز ۸ درصد و انهدام باند‌های قاچاق سلاح و مهمات ۱۵ درصد رشد داشته ایم.

سردار طاهری گفت: با اقدام به موقع و مناسب پلیس در سال جاری با افزایش ۶۸ درصدی دستگیری اراذل و اوباش و رشد ۹ درصدی تیراندازی‌ها روبرو بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان گفت: در این مدت کشف سرقت‌های عادی ۶ درصد، کشف سرقت‌های منزل و خودرو ۱۵ درصد، کشف سرقت‌های مسلحانه ۱۰ درصد، کشف سرقت‌های به عنف ۵ درصد، کشف موبایل قاپی و قاپ زنی ۲۵ درصد افزایش یافته است.
این مقام ارشد انتظامی افزود: در این مدت ۲۲ باند سرقت عادی، ۱۷ باند سرقت مسلحانه و ۱۰ باند سرقت به عنف متلاشی شد.

وی گفت: از ابتدای امسال انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، پوشاک، وسایل جانبی موبایل و قطعات خودرو، روغن خوراکی، شیر خشک، سیمان، دام زنده و دارو به ارزش ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از متخلفان اقتصادی کشف و ضمن شناسایی مجرمان، افراد شناسایی و دستگیر شده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی گفت : در سال جاری ۵۵۶ هکتار از اراضی ملی و شهری به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال از دست سودجویان و زمین خواران آزاد شد.

فرمانده انتظامی استان همچنین گفت جابه‌جایی اتباع خارجی غیرمجاز در استان پیگرد قانونی دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار