معاون دفتر بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برخی از افراد دز دوم واکسن را دریافت نکرده و بدن آن‌ها ایمنی در برابر بیماری کرونا ندارد.

 

شهنام عرشی، معاون دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علائم واریانت جدید امیکرون گفت: در حال حاضر شیوع واریانت جدید ویروس کرونا تحت عنوان امیکرون در کشور گزارش نشده و هنوز این نوع سویه وارد ایران نشده است. اگر افراد با علامت‌های متفاوت از گذشته به بخش‌های سرپایی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند این احتمال وجود دارد که بیشتر به دلیل عارضه آنفلوآنزا یا سرماخوردگی فصلی دچار این علائم جدید شده اند.

او ادامه داد: اقدامات کنترلی لازم در مرز‌ها برای پیشگیری از ورود ویروس جدید ٱمیکرون تشدید شده است و بسته شدن مرز‌ها به طور کامل جلوی ورود ویروس کرونا را نمی‌گیرد و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

معاون دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تزریق واکسن در بین افراد باید با سرعت بیشتری انجام شود، بیان کرد: در حال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر بروز پیک بعدی بیماری کرونا در کشور مشاهده و گزارش نشده است. تمام آمار‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نزولی است، اما زمان وقوع پیک بعدی بیماری کرونا قابل پیشگیری نیست.

عرشی گفت: متاسفانه برخی از افراد بعد از تزریق دز اول واکسن برای تلقیح نوبت دوم واکسن کرونایی خود به مراکز مراجعه نکرده اند و در واقع ایمنی در بین این دسته از افراد هنوز ایجاد نشده است و باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت دز دوم واکسن اقدام کنند.

معاون دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: افراد بالای ۴۰ سال باید برای دریافت نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند تا ایمنی بدن آن‌ها کاهش پیدا نکند. پس از انجام بررسی‌های سن تزریق نوبت یاد آور واکسن کم خواهد شد.

انتهای پیام/ 


بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.