امام جمعه شیراز:

برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امروز هدف دشمن کاهش قدرت ایران است، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در ابتدای درس خارج فقه و اصول با اشاره به اینکه امروز هدف دشمن کاهش قدرت ایران است، گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که برنامه موشکی ایران قابل مذاکره نیست.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره مشخص بودن چارچوب مذاکرات درباره مسائل هسته‌ای گفت: رهبری بارها فرمودند که کسانی مذاکره را به ما پیشنهاد می‌دهند به دنبال این هستند که ما را به مراحل بعدی بکشانند، یکی یکی ابزار قدرت را از ما بگیرند و زمانی که دست ما خالی شد نهایتا می‌گویند دین خود را رها کنید.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سخن ما به دنیا همان است که امام خمینی (ره) گفت، افزود: اگر در مقابل دین ما ایستادید ما در مقابل دنیای شما می‌ایستیم و این موضوع را باید اثبات کنیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به موضع‌گیری صریح مراجع تقلید و قدردانی از این اعلام بیان کرد: مراجع معظم به گروه مذاکره‌کننده محکم گفتند مراقب همه جوانب باشید و اعتماد به دشمن اشتباه است، این مطلب درست است که گره را باید با دست باز کرد نه با دندان اما طرف مقابل حیله‌گر، غیرقابل اعتماد و نامرد است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید در همین چارچوبی که اعلام شده پیش رویم، تاکید کرد: یک زمانی در کشور جریانی التماس کردند که اجازه دهید قرارداد امضا شود و اجازه داده شد و قرارداد بستیم اما نهایت این کار چه شد؟ جز آنکه ترامپ قرارداد را یک طرفه با نامردی لغو کرد.

او با بیان اینکه با کار ترامپ یکی از نامردها مشخص شده و حالا باید دید آیا بقیه پای حرفی که زده‌اند می‌ایستند یا خیر عنوان کرد: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این ربطی به قرارداد و مذاکره نداشته و ندارد چون موضع ما از ابتدا فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بوده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز عده‌ای ترسو خیال می‌کنند ما پیروز نمی‌شویم، این خیال خام است گفت: حق با ماست و ما با توکل به خدا باید جلو برویم اما زور را نمی‌پذیریم، امروز همه حجت‌ها برای دنیا تمام شده و اگر زور بگویند مقابل آن ایستادگی می‌کنیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انقلاب کردیم که بگوییم مستقل هستیم و با زور تسلیم نمی‌شویم، عنوان کرد: این موارد را ما باید به هر زبانی از زبان انسانی، قرآنی و برهانی بتوانیم به همه بفهمانیم که مسئله سر این است که زور می‌گویند و اگر تسلیم زور شدید شکست و خسارت همیشگی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.