ساخت چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم درآمد تا دو هفته آینده در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جودی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:  تا دو هفته آینده، ساخت چهار هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم درآمد خراسان جنوبی آغاز می شود.

او گفت: ساخت این تعداد واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، با انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به صورت پایلوت در خراسان جنوبی از دو هفته آینده کلید می‌خورد.

جودی گفت: در قالب این تفاهم نامه ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان و ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود که در صورت تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی، متمم این تسهیلات به افراد پرداخت می‌شود.

او گفت: نوشتن یک نسخه واحد برای تمام واحد‌ها درست نیست و افرادی هستند که در خانه‌های خیلی کوچک بدون تمکن مالی زندگی می‌کنند که باید برای این افراد جداگانه برنامه ریزی شود.

جودی گفت: در این طرح برای افرادی که توان پرداخت تسهیلات ندارند برنامه ریزی شده تا بتوانند با ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در متراژ‌های محدود صاحب خانه‌های مقاوم شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: همچنین طبق تفاهم انجام شده، سیمان رایگان به مبلغ هشت تا ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی پرداخت خواهد شد.

او گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تحویل واحد‌های مسکونی برای محرومان که تمکن مالی ندارند و مقرر شده با کمک بلاعوض ساخته شود در سال‌های ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار