کمبود ۵۰۰ مگاوات برق در استان اصفهان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان با کمبود حدود ۵۰۰ مگاوات برق مواجه است که باید تامین شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیررضا نقش سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان امروز در نخستین اجلاس رییسان شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان اصفهان گفت: بدلیل همین کمبود برق در حالی که اجازه استفاده از سوخت مازوت را نداده ایم، صنایع را نیز محدود کرده ایم.

وی با اشاره به کمبود ۲۰ درصدی گاز در استان گفت: بر همین مبنا باید سرمایه‌گذاری برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع خشکسالی گفت: حمایت از صنایع کم آب بر و تغییر الگوی کشت مبتنی بر افزایش بهره وری و ارزش افزوده در دستور کار قرار گرفته است.

نقش، توسعه کشت گیاهان دارویی و کسب و کار‌های خانگی در مناطق روستایی را برای اشتغالزایی ضروری دانست و گفت: فعالیت‌های خوبی تاکنون در این زمینه رخ داده است.

وی گفت: اکنون ۳.۶۳ درصد یعنی حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت روستایی در شهرستان اصفهان وجود دارد و نرخ ۱۳.۴ بیکاری روستایی در این خطه رقم بالایی است که باید جبران شود.

وی با اشاره به اعطای چهار مجوز برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در استان گفت: مجوز منطقه شرق استان با توجه به شرایط حاکم بر آن باید در اولویت باشد.

فرماندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: افق مشخصی از توسعه در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های استان وجود ندارد و باید برنامه مشخصی با توجه به چالش‌ها و ظرفیت‌ها تدوین شود.

محمدعلی احمدی گفت: هماهنگی بین بخشی در این زمینه الزامی است و باید از توان بخش خصوصی بیش از گذشته استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه شهر‌ها و روستا‌ها بر عهده شورا‌های اسلامی است، گفت: تعامل، پیگیری و مطالبه گری باید بعنوان یک اصل جدی در نظر گرفته شود.

نخستین اجلاس رییسان شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های شهرستان اصفهان با موضوع اشتغال، گردشگری و صنعت کشاورزی، امروز در تالار شهروند این کلانشهر برگزار شد.

استان اصفهان متشکل از ۲۸ شهرستان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.