روند آواربرداری در برخی مناطق زلزله زده فین به کندی پیش می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،با اینکه حدود یک ماهی از زمین لرزه فین می گذرد اما  آواربرداری برخی مناطق از جمله سرزه و برخی روستاها  انجام نشده و یا به کندی پیش می رود.

عضو شورای اسلامی روستای سرزه در فین گفت: به علت بازسازی و استفاده پیمانکاران از کامیون ها و دیگر وسایل نقلیه برای ساخت و ساز، روند حمل نخاله کند و گاه متوقف شده است.

ساخت واحدهای مسکونی در برخی نقاط بین 35 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین شماری از اهالی از کمبود وسایل گرمایشی و نبود چراغ والور گلایه دارند.

رضا مدرس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: منابع طبیعی استان ۶۰۰ قطعه زمین‌ به راه و شهرسازی برای الحاق به شهر فین برای ساخت شهر نو تحویل داد.

مدرس بااشاره به این که این زمین ها در کنار فین واقع شده است، افزود: نقشه تفکیکی این زمین‌ها که توسط مشاور شهرسازی و با رویکرد حفظ کاربری باغ شهر فین و با رعایت سرانه‌های مورد نیاز و همچنین شرایط اقلیمی طراحی شده بود نیز به تصویب رسید.

او گفت: عملیات بتن ریزی فنداسیون و پی ریزی منازل زلزله زده تا کنون برای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۵ درصد از منازل تخریبی آواربرداری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود:تا کنون برای ساخت ۴۱۵ واحد مسکونی عملیات پی ریزی و برای ۱۲۴ واحد عملیات فنداسیون اجرا شده و اسکلت ۵۰ واحد نیز زده شده است.

انتهای پیام/ا

 

برچسب ها: زلزله فین ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.