مدیرکل پست استان بوشهر گفت: مرسوله‌های پستی که از گناوه به نقاط مختلف فرستاده شده بودند و برگشت خورده‌اند، کالای خارجی بدون مجوز قانونی بوده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، چند روز پیش تصویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی اعلام می‌کرد بسته‌های پستی که وزنشان زیر ۲ کیلوگرم است و از گناوه به نقاط مختلف کشور فرستاده شده‌اند برگشت خورده است.

علی پارسیده مدیرکل پست استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: این اداره کل، تابع دستورالعمل و بخشنامه‌های شبکه پستی کشور است و اکنون هیچ‌گونه محدودیت ارسال مرسولات از نظر حجم، وزن و ابعاد ندارد، اما هر نوع کالای خارجی با هر وزن، حجم و ابعادی بدون مجوز قانونی فرستاده نمی‌شود.

او افزود: مرسولات برگشتی به گناوه کالای خارجی بدون مجوز بوده است و پیش از این هم به دفتر‌های پستی اعلام شده بود که این گونه کالا‌ها پذیرفته نمی‌شوند.

مدیرکل پست استان بوشهر همچنین بیان کرد: قبول مرسولات پست استان از افراد و کسب و کار‌های مجازی و غیرمجازی و نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی درون استان در ۸ ماه نخست امسال نسبت به هشت ماه نخست سال ۱۳۹۹ با ۲ میلیون مرسوله، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است و سرانه مرسوله پستی در استان از ۲ به ۴ مرسوله رسیده است.


بیشتر بخوانید


پارسیده افزود: قبول و ارسال مرسولات بومی و استراتژیک استان مانند خرما و مشتقات خرما و صنایع دستی در ۸ ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به ۸ ماه اول سال ۱۳۹۹ از ۸ تن در ماه به ۵۰ تن در ماه رسیده و بجا است که نقش پست را در توسعه بازار خرما در استان نادیده نگیریم.

او عنوان کرد: مرسولات پستی وارد شده به استان از افراد، کسب و کار‌ها و نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی برون استان با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا قشقایی
۰۳:۰۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
۲۰روز مرسوله بنده در پست بوشهر میباشد و هیچ جوابگویی نیست