فرماندار ویژه مهاباد گفت: مناسب سازی ساختمان و فضای فیزیکی ادارات برای امکان مراجعه معلولان براساس اولویت باید انجام و بخشی از منابع مالی استان نیز به آن تعلق گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد گفت: اعتبارات مورد نیاز برای مناسب سازی ساختمان فیزیکی نهاد‌های دولتی در راستای رفاه حال معلولان از محل منابع استانی پیگیری شده و باتوجه به محدودیت براساس اولویت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه منابع مالی و بودجه برای مناسب سازی تمامی ادارت محدود است، افزود: سالانه اصلاح و مناسب سازی پنج اداره در سطح شهرستان که بیشترین مراجعه کننده با شرایط خاص جسمی و فیزیکی را دارند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه وضعیت مناسب سازی همه نهاد‌های دولتی توسط کارگروهی بررسی و برای هر اداره نیز اقدامات مورد نیاز باید گزارش شود اضافه کرد: همچنین اداره‌هایی که بیشترین اقدام و همکاری را در این ارتباط داشتند، از طرف فرمانداری مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

خدرلو با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندان و دسترسی به اموال عمومی باید برای تمامی شهروندان از جمله افراد معلول، نابینا و سالمندان درنظر گرفته شود، گفت: برای پروژه‌های عمومی و همچنین ساخت و ساز‌های تجاری باید از طرف نظام مهندسی کنترل‌های ویژه صورت گیرد تا امکان استفاده آسان توسط معلولان نیز در نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: حداقل در سه پارک اصلی شهر شامل پارک خبرنگار، پارک ملت و پارک ارتش، سرویس بهداشتی مخصوص معلولان و براساس استاندار‌های کارشناسان اداره بهزیستی تعبیه شود.

خدرلو گفت: بانک‌های شهرستان نیز که کمتر در بخش تامین منابع مالی مشکل دارند باید در راستای خدمات به معلولان و مناسب سازی راهرو‌ها برای دسترسی به تمام قسمت‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.