رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهیم که مشکل آنها تا یکی دو روز آینده حل می شود.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در خصوص برگشت خوردن فلفل های ایرانی از روسیه گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه به شدت در حال دنبال کردن موضوع هستند و ایران نیز مکاتباتی با روسیه داشت تا این موضوع حل و فصل شود.

او گفت: به فلفل کاران اطمینان می دهم که مشکل آنها تا یکی دو روز آینده برطرف و صادرات این محصول عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: صادرکنندگان با تولید و صادر کردن محصولات سالم با سایز بندی های مشخص، اطمینان بخشی را در بازارهای هدف صادراتی باید ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید


عسکری بر ضرورت فعال سازی دپیلماسی اقتصادی نیز تاکید کرد وگفت: به وزارت خارجه پیشنهاد داده شده است در سفارت خانه های کشورمان تعدادی کارشناس در حوزه صادرات، تجارت و واردات بکار گیری شوند تا همه ظرفیت ها برای ارزآوری محصولات و برطرف کردن دغدغه کشورزان پای کار بیایند.

تسهیل در مسیر صادرات

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  گفت: کشور ایران اگرچه به دلیل تنوع اقلیمی محصولات فراوان سردسیری ، گرمسیری و معتدل تولید می کند اما صادرات محصولات کشاورزی یکی از مشکلات و استاندارد سازی در حوزه صادرات یکی از اولویت های مجلس شورای اسلامی است.

عسکری گفت: جلسات متعددی با مسئولان وزارت خارجه، صمت و جهاد کشاورزی که در این حوزه تاثیرگذار هستند گرفته و هماهنگ شده است مسیر صادرات محصولات کشاورزی سهل الوصول شود.

او گفت: نگاه کمیسیون کشاورزی هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی در مسیر صادرات است و دولت با صادر کنندگان باید هماهنگ باشد و اعتبارات لازم را نیز برای ایجاد فضاهای قرنطینه ای و حفظ نباتات نیز اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح امنیت غذایی سازو کارهای خوبی در مجلس طراحی شده است و مشکل صادرات محصولات کشاورزی در آینده ای نزدیک حل خواهد شد.

عسکری حذف بوروکراسی اداری را یکی از اولویت ها برای بهبود صادرات اعلام کرد و گفت: بوروکراسی اداری مشکلاتی در روند صادرات ایجاد کرده است و دولت برنامه هایی که برای سهل الوصل کردن مسیر صادرات است را در قالب قانون باید اجرایی کند چون دولت مکلف به اجرای این قانون شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از صادر کنندگان مشکل نقدینگی دارند که این مشکل نیز در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشکولی
۲۱:۱۳ ۰۶ دی ۱۴۰۰
شما را بخدا قسم نکنید همچین واقعا بدبخت شدیم رفت پس کی حل میشه لااقل مزد کارگرها در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
چرا این حرفها عملی نمیشه فلفل را کسی نمیخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
6روزه دارد میگید بزودی مشکل حل میشه چرا اینقدر دروغ میگید