فروزان گفت: همکاری مشترک وزارت کار با اتحادیه اروپا در قالب طرح‌های مشترک انجام می‌شود و شریک خوبی در طرح‌های مشترک هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سارا رینالدی رئیس اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی اداره کل شرکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا اظهار کرد: هدف ما ارزیابی شرایط موجود برای گسترش همکاری در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: در این برنامه اولویت‌های تعامل با ایران بر محور اشتغال و پشتیبانی و ایجاد معیشت برای آواره‌های افغانستانی است و این کار را از طریق مرکز پناهندگان نروژ و سازمان ملل انجام خواهیم داد.

همچنین حامد فروزان مدیر کل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: میزبانی ما از افغانستانی ها بر اساس کرامت انسانی است ما آنها را در کمپ‌های مهاجرین نگه‌داری نکردیم بلکه آن‌ها را در جامعه خود جذب کردیم. انتظار ما از کمیسیون اروپا توضیح کار‌های ما به عنوان الگو برای مردم دنیا بود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

مدیر کل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تمامی یارانه‌هایی که برای شهروند ایرانی در موضوعاتی مانند رفاه بهداشت درمان امنیت پرداخت می‌شود برای افغان‌ها هم پرداخت می‌شود، اما تا به حال مبلغ قابل توجهی را برای حمایت از افغان‌ها از کمیسیون اروپا دریافت نکردیم. ما می‌توانستیم مانند سایر کشور‌ها آن‌ها را در کمپ‌ها نگه‌داری کنیم و آمار مهاجرت آوارگان به اروپا بیش‌تر می‌شد، اما این کار را انجام ندادیم. انتظار ما این بوده و هست که کمیسیون اروپا کار خود را درست انجام دهد می‌دانیم که بودجه شما محدود است با این حال آماده اجرای طرح‌های مشترک هستیم.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت رفاه اظهار کرد: میزان کمک‌های کمیسیون اروپا قابل توجه نبود مخصوصا وقتی میزان این کمک‌ها را با کشور‌های دیگر مقایسه می‌کنیم مردم ایران نیازهایشان را خودشان مرتفع می‌کنند برای مثال در زمان همه‌گیری کرونا هیچ یک از هیات‌های اروپایی حاضر به ارائه ماسک به مردم ایران نشدند، اما ما خودمان دست به دست هم دادیم تا جایی که به صادر کننده ماسک تبدیل شدیم در آن زمان نگاه اتحادیه اروپا باید بشر دوستانه می بود و از سیاست فاصله می‌گرفت.

فروزان گفت: در این جلسه بیش از ۵۰ طرح و پروژه به کمیسیون اروپا ارائه داده شد.

در ادامه والنتینا اورکیو معاون اداره‌ی کمک‌های بشر دوستانه به آسیا در کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا یکی از بزرگ‌ترین کمک‌های بشر دوستانه به ایران را انجام داده است. ما هم ایرانی‌های در معرض آسیب و هم افغانستانی ها را حمایت کردیم که نمونه‌های اخیر آن سیل سال ۲۰۱۹ و همه‌گیری ویروس کرونا است که هم کمک‌های نقدی و هم غیر نقدی صورت گرفت و ۱۹ میلیون یورو به این کار اختصاص دادیم.

معاون اداره‌ی کمک‌های بشر دوستانه به آسیا در کمیسیون اروپا افزود: همکاری اختصاصی ما با این وزارتخانه از سال ۲۰۱۹ به منظور تقویت صیانت اجتماعی برای کودکان خیابانی به ویژه کودکان افغانستانی از طریق یونیسف با همکاری بخش بهزیستی و رفاه اجتماعی ایران با هدف نام‌نویسی متحد و یکپارچه‌ای از ذی نفعان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار