نویسنده و پژوهشگر بوشهری گفت: سیر نوشتن کتاب در استان بوشهر صعودی است و کتاب از کرانه به مرکز کشور می‎رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر ایرج نبی‌پور، نویسنده و پژوهشگر بوشهری در مراسم جایزه کتاب سال بوشهر بیان کرد: امروز سیر نوشتن کتاب در جنوب کشور و استان بوشهر صعودی است و از کرانه کتاب به مرکز و درون کشور می‎رود و مثل قبل نیست که کتاب از درون، به کرانه کشور می‌آمد.

او به شاخص‌های مهم کتاب‌های منتشرشده نویسندگان بوشهری در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: اول اینکه این کتاب‌ها مبتنی بر پژوهش هستند. دوم، سیمای بینارشته‌ای دارند. سوم، این کتاب‌ها به همت نویسندگان جوان به رشته تحریر درآمده‌اند که این بلوغ نشر را در استان بوشهر به رخ می‌کشد و چهارم این کتاب‌ها ویژگی مرجعیت پیدا کرده‌اند؛ یعنی از آن‌ها به‌عنوان کتاب مرجع در کشور استفاده می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز داریم از دنیا و صفحات زیبای کتاب دل می‌کنیم و به سمت فضای فریبنده مجازی متمایل می‌شویم. البته چیز‌هایی که در این فضا می‌خوانیم در ما ماندگار نیست و زود پاک می‌شود، بنابراین اگر می‌خواهیم چیزی در وجودمان ماندگار و اثرگذار شود، باید کتاب بخوانیم و آن را لمس و با آن زندگی کنیم.

نبی‌پور معتقد است هیچ‌چیزی این قدرت را ندارد که جای کتاب را بگیرد.

او ژاپن را مثال زد و گفت: این کشور پرچمدار فضای مجازی است اما مردمش برای خرید کتاب شبانه صف می‌کشند که این اهمیت کتاب را در این جامعه توسعه‌یافته به نمایش می‌گذارد و ما هم امیدواریم که این رفتار کتابخوانی در کشور ما نیز گسترش یابد و از دوران کودکی در فرزندان ما نهادینه شود.


بیشتر بخوانید


دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر یکشنبه برگزیدگان خود را شناخت.

کتاب «تاریخ پزشکی ایران درسنامه‌ای برای دانشجویان پزشکی» و «فلسفه پزشکی آینده» تالیف دکتر ایرج نبی‌پور، و  کتاب «بوشهر، شهر، جامعه و تجارت ۱۷۹۷-۱۹۴۷» تالیف ویلم فلور ترجمه اسماعیل نبی‌پور به عنوان برندگان دومین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر معرفی شدند.

همچنین در این دوره ۱۰ اثر نیز عنوان کتاب شایسته تقدیر را از آن خود کردند.

فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نخستین دوره جایزه کتاب سال استان بوشهر در سال ۹۸ برگزار شد و این جایزه به صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

به گفته آنیتا مظفری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، ۱۴۰ عنوان کتاب به دبیرخانه دومین جایزه کتاب سال استان بوشهر فرستاده شده بود که پس از ارزیابی ۱۶ عنوان به مرحله دوم راه یافتند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.