مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از تأسیس نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مروست خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مروست با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به ایجاد شهرستان مروست در سال گذشته، افزود: شهرستان مروست دارای ۴۵ اثر ارزشمند ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور است و قلعه تاریخی مروست مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بنای تاریخی موجود در بافت تاریخی ثبتی این شهرستان بشمار می‌آید.

فاطمی با اشاره به اینکه بافت تاریخی شهر مروست با شماره ثبت ۳۲۶۱۳ در مردادماه سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، تصریح کرد: باوجود بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی ارزشمند شناسایی‌شده در سطح شهرستان مروست و همچنین ۱۱۵ هکتار بافت تاریخی باارزش ثبت‌شده این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور، ایجاد نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مروست به منظور نگهداری، مرمت و بازسازی این آثار ارزشمند، لازم و ضروری به نظر می‌رسید.

در این مراسم، عباس قدیریان به‌عنوان اولین مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مروست معرفی شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.