سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با فوت ۶ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کرونا­ در استان فارس به هفت هزار و ۳۱۷ تن رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عباس رضائیان زاده سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه بیست و یکم آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد.

او افزود: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۴۰۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۴ هزار و ۳۷۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

رضائیان زاده ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی، ۲۶۳ هزار و ۵۹۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۱ هزار و ۲۳۹ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا، ۵۰۵ هزار و ۶۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او تصریح کرد: با بستری ۸۴ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

 سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری در فارس به هفت هزار و ۳۱۷ نفر رسید.

رضائیان زاده تصریح کرد: همچنین از ابتدا تاکنون ۴۹۵ هزار و ۲۵۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او بیان کرد: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به ۶ میلیون و سه هزار و ۴۱ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون ۱۹۰ هزار و ۷۷۴ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۶۷ دُز نوبت دوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار