ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

روسیه سردمدار ساخت و نوسازی تسلیحات در جهان است

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به برابری اتمی این کشور با آمریکا، مسکو را رهبر کشورهای جهان در نوسازی و ساخت تسلیحات جدید دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، این کشور را پیشگام در ساخت و نوسازی تسلیحات نظامی در جهان دانست.

پوتین در مصاحبه با شبکه روسیا ۱ گفت: «روسیه و آمریکا برابری خود را در زمینه اتمی در شمار کلاهک و موشک حفظ می‌کنند، اما در زمینه نوسازی و ساخت تسلیحات روسیه در جهان شماره یک محسوب می‌شود.»

او در ادامه افزود: «روسیه بدون شک رهبر تحولات امیدوار کننده است، ما تسلیحات سنتی خودمان را نوسازی می‌کنیم و تسلیحات جدید نیز می‌سازیم. از این منظر می‌توان تأیید کرد که در جهان در رتبه اول قرار داریم.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با بیان آن‌که در آینده تمامی کشور‌ها به موشک‌های مافوق صوت مجهز می‌شود، اما در حال حاضر روسیه دفاع مناسبی خواهد داشت، افزود: «همیشه گفته‌ام و اکنون نیز می‌گویم که کشور‌های نظامی پیشرو در جهان در آینده به تجهیزات روسیه مجهز خواهد شد، اما از سال ۲۰۱۸ که روسیه موشک مافوق صوت خود را رونمایی کرد تاکنون هیچ کشوری به این تسلیجات مجهز نشده است. آن‌ها در نهایت به این سلاح دست خواهند یافت، اما به نظر من ما می‌توانیم شرکای خود را در این زمینه تحت تأثیر قرار دهیم، و زمانی که آن‌ها به این سلاح دست یابند، ما قدرت مقابله با آن را خواهیم داشت.»

پیشتر از این ماه گذشته نیز پوتین گفته بود روسیه در آینده نزدیک به موشک‌های ابرفراصوت جدید مستقر در دریا با حداکثر سرعت ۹ ماخ مجهز خواهد شد.

اوایل ماه جاری نیز نیروی دریایی روسیه موشک ابرفراصوت این کشور با نام «زیرکان» را در دریای سفید با موفقیت آزمایش کرد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد: «این آزمایش در سواحل شمال‌غربی روسیه انجام شد و موشک زیرکان قابلیت هدف‌گیری اهداف تا ۴۰۰ کیلومتری را نشان داد.»

در حال حاضر احیای زرادخانه‌های روسیه از سوی کرملین در اولویت است و اوایل ماه گذشته منابع خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه از آغاز تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت «زیرکان» خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار