بازگشت آرامش به بازار مرغ استان آذربایجان‌غربی / جوجه‌ریزی ماهانه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در مرغداری‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از تولید ماهانه به طور میانگین ۴میلیون و ۴۰۰ هزار مرغ گوشتی در سطح مرغداری های استان که باعث تثبیت قیمت‌ها و ایجاد تعادل در سطح بازار شده است، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اکبر کرامتی در جلسه برنامه‌ریزی برای تولید گوشت مرغ گرم و خرید تضمینی توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان با بیان این مطلب اظهار کرد: نیاز روزانه استان برای تامین گوشت مرغ گرم در حدود ۲۴۰ تن است که بیش از این مقدار در استان روزانه گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: طی آبان ماه سالجاری میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری استان چهار میلیون و ۴۲۹ هزار قطعه بود، ولی متاسفانه در مهرماه امسال به دلیل بروز برخی بیماری‌ها در واحد‌های مرغداری و افزایش فاصله جوجه ریزی و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت جوجه ریزی در مرغداری‌ها میزان جوجه ریزی کاهش یافته و موجب کمبود گوشت مرغ در نیمه دوم آبان و نیمه اول آذرماه سالجاری شده بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام گرفته سه هزار و ۵۰۰ تن برای استان سهمیه گوشت منجمد مرغ پیگیری و اخذ شد که از ۱۵ آبان تاکنون در سطح استان در حال توزیع است که باعث تثبیت قیمت‌ها و ایجاد تعادل در سطح بازار برای جبران کمبود مرغ گرم شد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت و برنامه‌های اجرایی قرارگاه تامین امنیت غذایی استان، مسئولیت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی به جهاد کشاورزی واگذار شده است، اضافه کرد: تثبیت قیمت‌ها و عرضه گوشت مرغ با قیمت مصوب در سطح بازار و فروشگاه‌های توزیع استان آذربایجان‌غربی محقق شده و آرامش در سطح بازار عرضه گوشت مرغ استان حاکم شده است.

کرامتی افزود: وظیفه ما حمایت از تولید و تولیدکنندگان در بخش کشاورزی است و همه تلاش ما بر این است که در مسیر رفع موانع تولید و تسهیلگری در بخش کشاورزی حرکت کنیم و گام‌های موثری برداریم.

وی تاکید کرد: باید تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در امر مدیریت و تصمیم سازی در برنامه‌های اجرایی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم تصمیم گیری جامع و هدفمندی برای ایجاد تعادل و آرامش در امر عرضه و تقاضا در بازار و تامین امنیت غذایی مردم داشته باشیم.

یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: در صورت تولید گوشت مرغ گرم مازاد بر مصرف استان توسط واحد‌های تولیدی، شرکت پشتیبانی امور دام استان آماده خرید تضمینی و ذخیره سازی گوشت مازاد از مرغداری‌های استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۴۱ واحد فول اتوماتیک مرغداری گوشتی، کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه‌های صنعتی طیور و واحد‌های جوجه کشی در استان گفت: در استان تمام حلقه‌های صنعت طیور تکمیل شده است و آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم صنعت طیور کشور به شمار می‌رود.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به روند نظارت بر تامین و توزیع کالا‌های اساسی از زمان تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در استان، گفت: در طی ده روز یک هزار و۲۰۰ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه و کشتارگاه‌های طیور در سطح استان انجام شده است که متخلفین در این زمینه شناسایی شده و به عنوان اخلالگر نظم اقتصادی به مراجع قضایی و نظارتی معرفی شده است.

در این جلسه نمایندگان تشکل‌ها و زنجیره‌های طیور و کشتارگاه‌های استان خواستار تشکیل کمیته پیگیری مسائل و مشکلات تولید گوشت مرغ و حمایت از مرغداران شدند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.