سرپرست فرمانداری چابهار گفت: در حوزه مرغداری و تامین گوشت سفید شهرستان کمبودی شدید داریم و درحال حاضر بیش‌از ۸۰ درصد نیازمندی شهرستان از سایر استان‌ها می‌آید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ، رحمدل بامری سرپرست فرمانداری چابهار   گفت: در حال حاضر در کل شهرستان و حوزه سرزمینی چابهار با بیش‌از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها سه واحد مرغداری فعال وجود دارد و در حوزه کشتارگاه هم هیچ کشتارگاهی چابهار ندارد.

وی گفت: بیش‌از ۸۰ درصد گوشت سفید چابهار از سایر نقاط تامین می‌شود.

وی گفت: مرغ‌هایی که در این واحد‌ها پرورش پیدا می‌کنند باید برای کشتار به ایرانشهر و یا مرکز استان بروند و مجدد برگردند که این خود هزینه‌بر است چراکه بخش مهمی از کالای تمام شده را هزینه‌های حمل و نقل شامل می‌شود.

سرپرست فرمانداری چابهار گفت:  چابهار این ظرفیت را دارد که علاوه بر تولید مرغ، کشتار، بسته‌بندی و به کشور‌های همسایه و مختلف از راه‌های مرز زمینی ریمدان و دریایی صادر کند، اما خودش با کمبود شدید مرغ رو به روست که اصلا قابل قبول نیست.

بامری با ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در حوزه مرغ گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شده، برای ۷ مرغداری جدید مجوز صادر شده و سرمایه‌گذاران دیگری هم اقدام کردند و امیدواریم با راه‌اندازی این مرغ داری‌ها که ظرفیت حدود ۱۵۰ هزار قطعه را دارند بخشی از مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار