سردار القاصی مهر با بیان اینکه دانشگاه پشتوانه علمی خوبی برای پلیس است، گفت: تعامل پلیس و دانشگاه برای تعدیل آسیب‌های اجتماعی و ارتقای احساس امنیت موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،  سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در نشست تخصصی با سرپرست دانشگاه ایلام، گفت: افتخار پلیس، خدمتگزاری بی منت و صادقانه به مردم، همراه با رافت و مهربانی است، چرا که پلیس با داشتن رفتار اسلامی و پسندیده می‌تواند برای افراد جامعه یک الگوی خوب و ماندگار باشد.

او افزود: رویکرد پلیس مبتنی بر دانش و نگاه تخصصی به جرم و راهکار‌های مقابله‌ای و کاهش جرائم در سطح جامعه است که بر همین اساس ارتباط با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یک ظرفیت بسیار ارزشمند و کاربردی برای پلیس محسوب می شود.

او با اشاره به اینکه ارتقای امنیت اجتماعی مستلزم استفاده از دانشگاه ها به عنوان مهمترین مراکز تولید علم و دانش است، بیان کرد: دانشگاه پشتوانه علمی خوبی برای پلیس محسوب می‌شود و فراگیری دانش، تحقیق و پژوهش در حوزه نظم و امنیت، موجب ارتقای ارائه خدمات به مردم می‌شود.

او با تاکید بر اینکه اقدامات ایجابی بر اقدامات سلبی در مسائل اجتماعی تقدم دارد، مطرح کرد: پلیس با بهره گیری علم و دانش به دنبال اقدامات ایجابی، فرهنگی و اجتماعی است و اگر پیشگیری اجتماعی وجود دارد بخش اعظم آن را مرهون این اقدامات می‌داند.

او با بیان اینکه تهدیدات فضای مجازی جدی است و بسیاری از جرائم به فضای مجازی اختصاص دارد، گفت: امروز تهدیدات فضای مجازی در تمام شئون زندگی افراد جامعه و تمام سنین نفوذ پیدا کرده و در صورت عدم آگاهی از عواقب استفاده بی رویه و نامطلوب، خانواده‌ها و جامعه در معرض خطر خواهند بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص کارشناسان مشاوره در کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: مراکز مشاوره در نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع و بروز آسیب‌های اجتماعی اثر گذار هستند، بطوری که برابر آمار‌های موجود ۷۵ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره، به صلح و سازش منجر می‌شود.

او به نقش آموزش و آگاهی بخشی جامعه در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تقویت تعاملات دو جانبه بین مراکز علمی و نیروی انتظامی در روند دستیابی به امنیت توسعه یافته و پایدار مهم است، لذا برنامه‌های ایجابی و پیشگیرانه برای تعدیل آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.