مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۹ نفر به علت فوت ناشی از تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شده اند که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفایی فرد مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۹ نفر به علت فوت ناشی از تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شده اند گفت:از این تعداد ۵۰۶ نفر مرد و ۱۳۳ نفر زن بودند که هرکدام به ترتیب ۱۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰نفر از این آمار در خارج از استان، ۲۲ نفر در حوادث غیر ترافیکی  و ۱۲ نفر نیز به فاصله بیش از یک ماه از تاریخ تصادف جان باخته اند.

صفایی فرد اظهار کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۴۵۱ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۵۸ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۱۰ نفر در جاده‌های خارج از استان و ۲۰ نفر نامعلوم و سایر راه‌ها گزارش شده است.

وی گفت: در آبان ماه امسال ۸۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش داشت و ۶۴ نفر از آنان مرد و ۱۹ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: در هشت ماهه نخست امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۱ هزار و ۲۲۲ نفر بود که از این تعداد ۸ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۶۶ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۱۰ هزار و ۲۵۷ نفر گزارش شده بود حدود ۹ درصد افزایش داشت.

صفایی فرد خاطرنشان کرد: تنها ماه گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه طی پارسال که یک هزار و ۹۴ نفر بود حدود ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.