رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیر گفت: در هشت ماهه نخست امسال، نیکوکاران این شهرستان ۸۶۶ میلیون تومان زکات مستحب پرداخت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد باقری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیر، گفت: در هشت ماهه نخست امسال نیکوکاران شهرستان نیر ۸۶۶ میلیون تومان زکات مستحب پرداخت کردند که ۲۱ درصد زکات در امور محرومان و ۷۹ درصد زکات طبق نیت خیران برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

او افزود: پرداخت زکات از دیدگاه قرآن کریم و روایات از مصادیق بارز صدقات است و به‌عنوان پشتوانه مالی برنامه‌های اجتماعی، در اصلاح ساختار جامعه و تطهیر زندگی، تزکیه نفوس و تألیف قلوب مردم نقش به سزایی دارد.

باقری با اشاره به اینکه زکات بلاگردان فرد و جامعه، زمینه‌ساز نزول رحمت و برکت، عامل توسعه عمر و گسترش زندگی و تجارت مستقیم با خداوند است، ادامه داد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران برای رفع نیاز محرومان و مددجویان نیازمند در همان محل جمع آوری شده، هزینه می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی، این منطقه فاقد محصولات مشمول زکات واجب است و کمک‌های خیران در بخش زکات مستحبی بوده و برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، درمان، معیشت و خدمات موردی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.