جمشیدی دانا گفت:در آستانه فصل زمستان، کار انتقال گاز از میادین ذخیره گازی کشور، از جمله میدان گازی سراجه قم به شبکه سراسری آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مهدی جمشیدی دانا مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران در حاشیه آئین انتقال گاز از میدان گازی سراجه قم به شبکه سراسری گفت: همه تمهیدات برای تامین گاز مورد نیاز شهروندان در بحث خانگی و صنعتی صورت گرفته است تا مشکلی در تامین گاز طبیعی مردم نداشته باشیم.

جمشیدی دانا با اشاره به اینکه بخش زیادی از گاز تولید شده در صنایع مصرف می‌شود عنوان کرد: اگر نیروگاه‌های برق و واحد‌های صنعتی در مصرف گاز صرفه جویی کنند، امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز کشور نخواهیم داشت.

 مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران یادآور شد:در صورت صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی می‌توانیم به این صرفه جویی دست پیدا کنیم.

جمشیدی دانا از دستیابی متخصصان صنعت نفت و گاز کشور به دانش تولید قطعات تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز در صنعت گاز و نفت اشاره و یادآورشد: امروز به برکت تلاش متخصص، در ۹۵% نیازمندی‌های این حوزه به خودکفایی رسیده ایم در حالی که در سال‌های قبل این قطعات را باید از کشور‌های دیگر با سختی و مشکلات و هزینه‌های فراوان وارد می‌کردیم، اما امروز می‌توانیم نه تنها قطعات کوچک و بزرگ، بلکه تاسیسات نفتی را طراحی و تولید کنیم.

 مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران میدان گازی سراجه را بزرگترین میدان ذخیره گازی کشور و در موقعیت استراتژیک خواند و گفت: در این میدان گازی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز ذخیره سازی می‌شود که در فصل سرما و زمستان به استان‌های شمال، شمال غرب و حوزه مرکزی انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: سراجه قم ، انتقال گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار