مدیر کل قرآن، عترت و‌ نماز گفت: امسال مسابقات قرآن، عترت و‌نماز با ۹ رشته در ۱۵ سطح برگزار خواهد شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، باقری مدیر کل قرآن، عترت و‌نماز وزارت آموزش و پرورش در مراسم هفته بزرگداشت قرآن، عترت و‌نماز در مدارس کشور اظهار کرد: هفته پژوهش پیشینه ۴۰ ساله دارد و فرصتی است تا فعالیت‌های ارزشمند قرآنی و زحمات همکاران را در سطح جامعه منعکس کنیم.

او‌ گفت: در این هفته از مقام نخبگان تجلیل می‌کنیم به دلیل اینکه در طول سال تحصیلی فعالیت موثر داشته اند بنابراین اولین روز هفته قرآن متناسب با این امر نامگذاری شده است.

او افزود: امسال مسابقات قرآن، عترت و‌نماز با ۹ رشته در ۱۵ سطح برگزار خواهد شد، همچنین باید روحیه تحول آفرینی اداره کل را بازنگری کنیم تا فعالیت‌ها موثر واقع شوند.

باقری گفت: در این بازنگری به دنبال این هستیم که اولویت ماموریت خود را تعیین کنیم که حتما اولویت اول باشد همچنین روش اجرای ماموریت را دریابیم چراکه باید براساس نیاز و تغییر ذائقه دانش‌آموزان این اتفاق بیفتد، باید از دید دانش‌آموز این ماموریت را بازنگری کنیم.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: در یک اقدام در ۳ گام فراخوانی دادیم تا این امر میسر شود.

باقری افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا قرارگاه مجازی و کانال‌های ۱۷ گانه را برای این خلا جایگزین کردیم، اما اکنون با بازگشایی مدارس تغییر رویکرد داده ایم تا مخاطبان را در مدارس اولویت دهیم.

او گفت: قرارگاه جهادی را برای پیشبرد اهداف قرارگاه مجازی راه اندازی می‌کنیم، این قرارگاه در مناطق محروم است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش فعالیت‌های پرورشی در مدارس بیان کرد: در نظر داریم فعالیت‌ها را کم کنیم و مدیریت اجرای این فعالیت‌ها را به مدارس و اولیای مدرسه بسپاریم.

باقری گفت: طرح مدیریت اقتضایی فعالیت‌های قرآن را خواهیم داشت تا مدیران مدارس از بین فعالیت‌ها ماموریتی را محقق کنند. همچنین اپلیکیشن جامع فعالیت‌های قرآنی نیز راه اندازی می‌شود.

او افزود: جشنواره مفلحون روز ۲۴ آذرماه در بوشهر برگزار خواهد شد، که این اقدام باعث شناسایی مدارس موفق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

مدیر کل قرآن، عارت و‌نماز ادامه داد: در حال هفتمین دوره مسابقات دانش آموزان جهان اسلام برگزار می‌شود که داوری این مسابقات در دهه اول دی ماه برگزار می‌شود.

باقری گفت: ۳۲ هزار هیئت مذهبی در این هفته فعالیت‌های مذهبی خود را انجام می‌دهند، همچنین در این هفته دانش‌آموزان نخبه حوزه قرآن در تریبون نماز جمعه نقش آفرینی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار