رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: افراد بالای ۴٠ سال برای دریافت دُز سوم واکسن کرونا به مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های تجمیعی و خانه‌های بهداشت در این شهرستان مراجعه کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  ،  از زاهدان ،  ذبیح الله شیروانی رییس مرکز بهداشت ایرانشهر گفت: افراد بالای۴۰سال که ۲ دُز واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت کرده‌اند و از زمان تلقیح دُز دوم آنان سه ماه گذشته هر چه سریع‌تر برای دریافت دُز سوم (دوز بوستر) به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی  گفت: افراد بالای۴۰سال که۲ دُز واکسن استرازنکا و اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند و ۶ ماه از زمان دُز دوم تلقیح آنان گذشته برای تلقیح دُز سوم (دوز بوستر) باید اقدام کنند .

وی گفت: براساس مطالعاتی که انجام شده معمولاً به طور متوسط ۶ ماه زمان برای تزریق دُز بوستر بعد از تزریق دُز دوم در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز بهداشت ایرانشهرگفت: بعد از ۶ ماه به دلیل اینکه سطح آنتی‌بادی‌کاهش می‌یابد توصیه می‌شود که دُز بوستر را افرادی که ریسک ابتلای به بیماری کووید دارند دریافت کنند.

وی گفت: همراه داشتن کارت واکسن و کارت ملی برای تزریق دُز سوم ضروری است .

ذبیح الله شیروانی گفت: توصیه شده افراد برای دریافت دُز سوم ترجیحا به همان مرکزی مراجعه کنند که دُز اول و دوم را دریافت کرده‌اند همچنین در صورت مراجعه به سایر مراکز واکسیناسیون منعی برای دریافت واکسن وجود ندارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار