نماینده مردم املش در مجلس گفت: روند ساخت ۳ پل این شهرستان که در حادثه سیل سال ۹۷ تخریب شد، به کندی پیش می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان، نماینده شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد ساز و کار‌های مناسب برای مقابله با بحران‌های احتمالی ناشی از شرایط اقلیمی تأکید کرد و گفت: انجام بازدید‌های میدانی و برآورد آمار‌ها در زمان جبران خسارت و انعکاس به موقع آن به مقامات عالی ضروری است.

او با بیان اینکه استان‌های شمالی به ویژه گیلان متأثر از نوع، شرایط اقلیمی و تنش‌های آبی خاص هستند، افزود: باید تدابیر لازم و سازنده برای کاهش خسارت‌ها پیش بینی شود.

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروز بسیاری از تأسیسات، ابنیه و اراضی کشاورزی به علت بارش‌های سیل آسا دچار خسارت می‌شوند، اظهار داشت: این خسارت‌ها باید برآورد و گزارش شود.

حجت الاسلام صفری به وقوع سیل سال ۹۷ شهرستان املش اشاره کرد و ادامه داد: در این حادثه ۳ پل تخریب شد و روند ساخت این پل‌ها با شرایط مالی که در کشور حاکم است، به کندی پیش می‌رود.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ رودخانه با پتانسیل طغیانی در گیلان وجود دارد که ۱۸ رودخانه مربوط به شهرستان‌های رودسر و املش است، بنابراین باید نگاه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

شهرستان‌های املش و رودسر در شرق استان گیلان قرار دارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.