۶۷ هزار مازندرانی تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید عباس رهگشای معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذرماه امسال تمدید شده است، گفت: ۶۷ هزار نفر تاکنون در استان ثبت نام کرده اند که فعلا ظرفیت برای ثبت نام در ۴ سال وجود دارد.

او گفت: ۴ میلیون واحد در طرح نهضت ملی مسکن برای کل کشور در چهار سال لحاظ شده که سهم مازندران سالانه ۳۸ هزار واحد یا میانگین ۴ ساله ۱۵۵ هزار واحد است.

رهگشای گفت: ۶۰ هراز نفر دربخش شهری و ۷ هزار نفر هم در بخش روستایی استان در این طرج تاکنون ثبت نام کرده اند.

او بیان اینکه گام اول در این طرح تامین زمین است، گفت: دولت عزم جدی را در این باره دارد و از تمامی امکانات و زمین‌های دولتی برای تامین زمین استفاده کرده است.

رهگشای گفت: دستگاه‌های مختلف پای کار آمده و در جلسات مختلف شورای مسکن با حضور استاندار هم این موضوع به جد در حال پیگیری بوده که بخشی از زمین تامین و مابقی در حال تامین است.

او گفت:با توجه به اینکه در استان‌های شمالی مشکل تامین زمین را داریم استفاده از امکانات خود مالک برای این طرح هم در حال استفاده است.

شرایط و نحوه ثبت نام

سید عباس رهگشای معاونت مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران گفت:ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

او گفت:نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در ۴ سال در برنامه دولت قرار گرفته است.

رهگشای گفت: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

او گفت:بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

رهگشای گفت: همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

او گفت: زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

رهگشای گفت: بر اساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.