زارعی کوشا گفت:تلاش خواهیم کرد که استان کردستان، الگوی ارتباط موثر دانشگاه با اقتصاد صنعت و کشاورزی در کشور شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در نشست مراکز علمی برای توسعه و بهبود وضعیت کردستان که در محل دانشگاه کردستان برگزار شد، حضور در نشست‌ها و برنامە‌های علمی را فرصتی مناسب برای همفکری و پیدا کردن راهکار‌های مناسب برای غلبە بر مشکلات و موانع استان دانست و گفت: بنا داریم استان کردستان نمونە برجستە و موفقی از پیوند، بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، عمرانی و خدماتی با دانشگاە باشد.

زارعی کوشا بر بکارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه، اساتید و نخبگان برای حل مسائل مختلف و جاری استان تاکید کرد و افزود: دغدغه مندی و دلسوزی اساتید دانشگاه کاملا مسجل است و این دلسوزی می‌تواند ظرفیتی بزرگ در راه پیشرفت کردستان محسوب شود.

او نگاه علمی به نظام‌مسائل را ضرورتی مغفول دانست و گفت: باید با استدلال متقن و علمی پیگیر استیفای حقوق استان باشیم و این امر با کمک دانشگاهیان و اساتید خوش فکر محقق می‌گردد.

استاندار کردستان با بیان اینکه هم اکنون سند آمایش سرزمینی استان به عنوان سند بالادستی استان در ۲۰ سال آینده آماده شده است، عنوان کرد:تاکید دارم که این سند برای اظهار نظر در اختیار اساتید و نخبگان قرار گیرد تا با رفع اشکالات و تکمیل آن یک سند با پشتوانه علمی قوی داشته باشیم.

زارعی کوشا ادامە داد: اعتقاد دارم تصمیم سازی‌ها نباید مبتنی بر ذهنیت‌ها باشد چرا کە بیشتر ذهنیت‌ها با حقایق فاصله دارند و دانشگاە می‌تواند برای به تصمیمات درست و علمی کمک کند.

او همچنین گریزی به برخی مشکلات و از جمله موضوع کم آبی زد و گفت: کردستان منابع آبی سرشاری دارد، اما چون مدیریت اصولی در این رابطه وجود نداشته و بخشی نگری حاکم بوده هم اکنون شهرستان پربارشی همچون بانه با کمبود آب مواجە شده است.

استاندار کردستان به عدم توازن در بخش کشاورزی استان نیز اشاره کرد و افزود:با همە استعدادی کە در بخش کشاورزی استان وجود دارد هنوز ٨٨ درصد اراضی استان دیم هستند و اگر بتوانیم بە میزان ۱۰ درصد اراضی آبی استان را افزایش دهیم ارزش افزودە چند برابری حاصل می‌شود.

در این نشست معاون پارک علم و فناوری و روسای سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی استان کردستان بە بیان نظرات و دیدگاە‌های خود با اساتید دانشگاهی پرداختند.

اساتید دانشگاهی و نخبگان، توجە و حضور استاندار در نشست‌های علمی و دانشگاهی را نوید بخش روز‌های خوب برای کردستان ارزیابی می‌کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: استاندار ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.