مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای نگهداری از راه های روستایی سالانه به۳۴ هزار میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فیروز قیاسی مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور پس از بازدید از راه‌های فرعی و روستایی گلستان گفت: برای نگهداری و حفاظت از راه‌های فرعی و روستایی کشور سالانه به ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

او افزود: برای دستیابی به اهداف سازمانی و نگهداری و نظارت بیش از پیش بر راه‌های روستایی و فرعی موجود کشور باید رویکرد‌های سازمانی برای آسفالت‌های حفاظتی و حذف آسفالت‌های گرم تغییر پیدا کند.

قیاسی  شاخص راه‌های روستایی استان گلستان را نسبت به مقیاس کشوری خوب بیان کرد و افزود: برای رسیدن به شاخص‌ها و استاندار‌های مطلوب ملی و بین المللی باید بیش از پیش با مسوولان محلی تعامل داشته باشیم و بخصوص از ظرفیت‌های مردمی بهره ببریم.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به وجود حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شوسه در استان، گفت: حدود ۲۷ هزار کیلومتر راه شوسه روستایی در سطح راه‌های کشور وجود دارد که سهم این استان ۷۰۰ کیلومتر است.

او افزود: متاسفانه در بسیاری از استان‌ها نگهداری از این راه‌ها مغفول مانده و این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های برخوردار از راه‌های استاندارد، بخش بزرگی از راه‌ها بصورت شوسه بوده و راه شوسه بخشی از سرمایه ملی محسوب می‌شود و نگهداری از این راه‌ها لازم و ضروری است.

قیاسی ادامه داد: تیغه زنی و رگلاژ سطح رویه و افزودن مصالح مناسب و غلتک زنی این رویه‌ها بصورت دوره‌ای باید در دستور کارقرار گیرد.

او افزود: با توجه به اینکه موضوع تهیه دستورالعمل نگهداری راه‌های شوسه ضروری است اینکار از طریق دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در حال پیگیری است.

قیاسی ادامه داد: امیدواریم با انجام به موقع نگهداری از راه‌های شوسه هم از این سرمایه ملی نگهداری کنیم و هم تقاضا برای روکش اسفالت گرم در این راه‌ها کاسته شود.

 

انتهای پیام/ق 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.