یکی از پایگاه‌های اورژانس شهرستان لنجان با مشکلات فراوانی مواجه است که باعث شده در امر امدادرسانی این نیرو‌ها خلل وارد شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کمالی مسئول اورژانس ۱۱۵ شهر مدیسه در شهرستان لنجان گفت: وجود در هرگونه مشکل در پایگاه اورژانس باعث می‌شود تا خدمت رسانی به حادثه دیدگان با مشکل مواجه شود از همین رو بایستی در انتخاب مکان پایگاه اورژانس موارد بسیاری در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه محل عبور خودروی اورژانس آسفالت نیست، گفت: آسفالت نبودن این جاده باعث شده تا خودرو‌های اورژانس از نظر فنی با مشکلات زیادی مواجه شوند، چون همکاران بایستی با سرعت خود را به محل حادثه برسانند، اما این جاده آسفالت نیست و باعث شده علاوه بر خرابی خودرو‌ها امدادرسانی نیز با سرعت بیشتری انجام شود.

مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ مدیسه به مشکل نور و فضای نامرتب اطراف پایگاه و محوطه که شایسته اورژانس ۱۱۵ نیست اشاره کرد و گفت: همچنین فاضلاب این مکان دارای ایراد است و این مواردی که همکاران ما در این پایگاه با آن مشکل دارند در سایر پایگاه‌ها دیده نمی‌شود چرا که شأن اورژانس بیش از این است که در مکانی نامناسب مستقر باشد.

کمالی گفت: محوطه بیرونی پایگاه امداد ۱۱۵ پارکینگ ماشین‌های سنگین است، دود فراوانی که این خودرو‌ها تولید می‌کنند و سروصدای زیادی باعث شده تا همکاران ما آسوده نباشند. ناگفته نماند که سطل تفکیک زباله‌های عفونی در این پایگاه وجود ندارد و زباله‌های عفونی از سایر زباله‌ها جدا سازی نمی‌شوند که واضح است همین موضوع با چه خطراتی مواجه است.

وی به نبود فضای سبز و جدول کشی اطراف پایگاه اورژانس اشاره کرد و گفت: وجود یک باغچه کوچک یا یک فضای سبز مناسب با مکان می‌تواند در روحیه نیرو‌های اورژانس تاثیر بسزایی داشته باشد، اما همین حداقل‌ها نیز در پایگاه اورژانس مدیسه وجود ندارد.

مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ مدیسه گفت: مکان یابی این پایگاه مشکل دارد اگر این پایگاه سمت دیگر جاده یا در موقعیت بهتری بود مطمئنا امداد رسانی بهتر و سریع‌تر انجام می‌شد چرا که ۸۰ درصد از ماموریت‌های ما مربوط به باغبهادران، چرمهین و روستا‌های اطراف آن‌ها است.

کمالی گفت: هیچ شرکتی برای تامین غذای نیرو‌های اورژانس همکاری نمی‌کند و این در حالی است که شرکت‌های بسیار مهمی در منطقه وجود دارند که عمدتا در هفته به آن‌ها امداد رسانی شده و می‌شود.

وی گفت: مشکل  تامین آب دیگر مسئله‌ای است که همکاران را اذیت می‌کند چرا که از سختی بسیار زیادی برخوردار است و برای آشامیدن مناسب نیست.

مسئول پایگاه اورژانس ۱۱۵ مدیسه در پایان گفت: اورژانس همیشه و در همه حوادث تاکنون یار و همراه شهروندان و حادثه‌دیدگان بوده است و این جزو وظایف ماست و به آن افتخار می‌کنیم، اما بی مهری‌هایی نسبت به اورژانس مدیسه شده و سرآمد همه آن‌ها انتخاب مکان غیرکارشناسی برای مکان اورژانس است با این حال در هر شرایطی همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن خود را به حادثه دیدگان می‌رسانند و یار و کمک رسان شهروندان خواهند بود و همچنان با وجود مشکلات فراوان باز هم به خدمتی که به مردم شهرستان لنجان ارائه می‌کنیم افتخار خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.