با کمک ۷۰ میلیارد ریالی خیران، در مرحله نخست جشن گلریزان، ۱۳۷ بانوی زندانی جرایم غیرعمد در قالب طرح «نذر امام رضا(ع)» آزاد شدند.

به گزارش آستان نیوز، محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تقدیر از حضور خیران هفت استان در جشن گلریزان گفت: بنیاد کرامت رضوی، ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و بخش قابل توجه این خدمت از محل نذورات مردمی و همچنین مشارکت خیران به سرانجام می‌رسد.

او گفت: بنیاد کرامت رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت، جهیزیه زوجین جوان، آموزش‌های خانواده، کمک به تحصیل، زیرساخت‌های ضروری مناطق محروم، کمک‌رسانی در حوادث و بحران‌های طبیعی و همچنین خدمت به زائران در اربعین حسینی، در کنار مردم و به ویژه اقشار محروم بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان مصداقی از اقدامات این بنیاد با مشارکت خیرین گفت: با تاکید تولیت آستان قدس رضوی، از آغاز شیوع کرونا در قالب طرحی با همراهی شبکه خادمیاران رضوی و با مشارکت نیکوکاران کل کشور با عنوان «سفره مهربانی» ۵۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد تومان تهیه و بین اقشار بی‌بضاعت توزیع شد.

شناسایی ۱۳۷ بانونی زندانی

استادآقا به طرح «نذر امام (ع)» هم اشاره کرد و گفت: از دو ماه قبل طرح آزادی زنان و مادران نیازمند زندانی جرایم غیر عمد در سراسر کشور را آغاز کردیم که تاکنون به همت مرکز بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و با کمک ستاد ملی دیه و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ۱۳۷ خانم در ۲۵ استان شناسایی و معرفی شدند تا با چراغی که شما خیرین روشن می‌کنید و با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، بتوانیم تعدادی از آن‌ها را آزاد کنیم و این کار خداپسندانه را برای آزادی سایر آن‌ها نیز ادامه دهیم.

مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی گفت: هیچ کدام از این بانوان مجرم نیستند بلکه همه آن‌ها به خاطر مشکلات اقتصادی، ورشکستگی و گرفتاری‌های خانوادگی دچار بحران شده‌اند و روانه زندان شده‌اند که باید کمک کنیم این مادران را به خانه‌هایشان بازگردانیم.

او گفت: خیران سراسر کشور که می‌خواهند در این طرح مشارکت داشته باشند، می‌توانند از طریق شماره تلفن ملی ۱۳۸ اطلاعات لازم را کسب کرده و در پویش آزادسازی مادران نیازمند در بند، سهیم شوند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.